in

8 мита за захарта, на които не трябва да вярвате

Употребата на голямо количество захар е пряко свързано със затлъстяването и с болестите на сърцето и на черния дроб. Въпреки това има много митове и невярна информация, която се отнася за този продукт. В края на краищата, захарта ни е жизнено необходима. Тя е основен строителен материал, който поддържа работата на нашия организъм. Ето кои са най-разпространените митове:

Мит 1: Някои видове захар са по-полезни от други

Всички разновидности на захарта въздействат еднакво на нашия организъм. Кафявата захар, бялата захар, медът – всички действат по един начин. Всички видове захар са въглехидрати и могат да се използват като глюкоза.

Мит 2: Децата стават хиперактивни от захарта

Многобройни изследвания от последните години доказват, че такава зависимост няма. Захарта не оказва влияние върху детското поведение.

Мит 3: Захарта създава зависимост, подобна на тежките наркотици

Липсват неопровержими доказателства, че захарта води до привикване. В едно от изследванията от 2013 г., учените свързват силното влечение към сладко с центъра на удоволствие в човешкия мозък, върху който въздействат и наркотиците. Същите изследователи достигат до извода, че към захарта може да се развие зависимост като към кокаин. Други учени са на противоположно мнение, като обясняват привикването със зависимост на поведение по време на забрана. Ако постоянно разполагаме със сладки неща, желанието да ги ядем изчезва.

Мит 4: Употребата на голямо количество захар води до диабет

Причината и за двата типа диабет са генетични и екологични и самата употреба на захар не е причина за разболяване. Това е сложен проблем, свързан с подстомашната жлеза и обмяната на веществата. При диабет в организма не се изработва достатъчно инсулин, който помага на глюкозата да се всмуква в кръвта и черния дроб и да осигурява енергия.

Мит 5: Захарните заместители са по-полезни от захарта

Някои подсладители могат да са също толкова вредни, колкото и захарта. Въпреки, че някои от тях като стевия, трувия и аспартам, които се съдържат в диетичните газирани напитки, имат много по-малко калории, те са също толкова сериозни причинители на затлъстяване. Според някои изследвания захаринът предизвиква привикване, по-силно от това от кокаина.

Мит 6: Захарта трябва да се изключи изцяло от храната

Хората се нуждаят от глюкоза за поддържане на жизнено важните функции на организма. Разбира се, че прекомерната употреба на захар води до натрупване на килограми и някои хронични болести, но тя е необходима за нормалния живот на хората. Висок гликемичен индекс имат такива храни като картофите и плодовете, а те не могат да бъдат изключени от здравословното хранене.

Мит 7: Захарта е виновна за кариесите

Истината е, че кариесите се появяват от храните и напитките, съдържащи киселини, защото повреждат емайла на зъбите. Не бонбоните, а крекерите и хляба са най-опасни за зъбите.

Мит 8: Захарта е причина за всички здравословни проблеми

Рядко захарта е единствена причина за наднормено тегло и сърдечни болести. Несъмнено, захарта влияе на затлъстяването, но това не е единственото, за което трябва да се замислим, ако се стремим към здравословен начин на живот. Храните със захар са много калорични и не се усвояват добре. Тук зависимостта е ясна – многото калории са причина за наднормено тегло.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Малко след излизането си от Къщата на Биг Брадър Светлана Василева си тръгна от Гущеров.

Какво можем да носим в ръчния багаж в самолета