in

6 здравословни храни богати на витамин Д

Повечето хора имат недостиг на витамин D – особено през зимата, когато има по-малка възможност да се радват на слънчевите лъчи. Оказва се, че жените на възраст между 19 и 50 години трябва да се стремят всеки ден да получават 600 единици витамин D. И докато много малко храни са естествено богати на този витамин (което означава, че може би е добре да обмислите приема на добавка от витамин D), има някои здравословни храни, които можете да изядете, за да увеличите количеството му в организма си. Ето шест, заедно с вкусни начини да ги подготвите.

  1. Риба меч

Тази мека бяла риба е хранителна електроцентрала. Една порция е сравнително ниска в калории, но е с високо съдържание на протеини и здравословни мазнини. Изключителен източник на витамин D, щом се отнася за храната, а също е много вкусна (и лесна за приготвяне).

  1. Сьомга

Друга риба, която е с естествено високо съдържание на витамин D. Докато базите данни за хранителните вещества не винаги определят разликата в нивата на витамин D в дивата и отглежданата сьомга, проучванията установиха, че дивата сьомга съдържа до 25% повече витамин D от отглежданата в рибовъдни стопанства сьомга. Затова, следващият път в който се чудите коя да изберете, знаете отговора.

  1. Риба тон в консерва

Консервираната риба тон е основна част от всяка кухня. В допълнение към това, че е добър източник на витамин D, тя също така се гордее с впечатляващите нива на ниацин и витамин К.

  1. Портокалов сок

Ако рибата не е ваше нещо, можете също да се заредите с портокалов сок. Независимо дали това означава да пиете чаша сутрин или да го добавите към любимите си салатни дресинги, в него има много витамин D, както и витамини А и С, тиамин, фолиева киселина, калий и фибри.

  1. Мляко

Освен че е добър източник на витамин D, млякото ви носи допълнителен удар с хранителни вещества като калций, фосфор и рибофлавин. Също в категорията млечни продукти е киселото мляко, което  съдържа голямо количество от ценния витамин.

  1. Яйчените жълтъци

Витамин D в яйцата всъщност се среща само в жълтъка. Също така, помислете за закупуване на яйца от птици, отглеждани на свобода, които според проучване произвеждат нива на витамин D, които са три или четири пъти по-високи от конвенционалните яйца. Защо? Птиците, живеещи свободно обикалят навън и са изложени на по-голяма слънчева светлина.

Какво мислите?

1 point
Upvote Downvote

Total votes: 1

Upvotes: 1

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

5 начина да покажеш любовта си, когато не си готова да кажеш „Обичам те”

Защо се скри Мелания Тръмп?