in

5 супер-полезни храни, които пренебрегваме

1. Боб и леща

Често бобът и лещата са продуктите, към които най-рядко посягаме в магазина. Между другото, бобовите храни са много популярни сред звездите, понеже са богати на белтъчини, фибри, сложни въглехидрати, желязо, магнезий, калий и цинк. Дори и да купуваме консервиран боб, пак можем да избираме сред много видове и това няма да утежни бюджета ни. За да намалим количеството на сол с цели 40% в консервата, трябва да измием боба под течаща вода. Диетолозите смятат, че още сме много далече от времето, когато ще ядем по 3 чашки бобови или леща на седмица. Ако в менюто ни влиза много от посочената храна, можем да отслабнем и да намалим лошия холестерол в кръвта. Разбира се, тази храна е много вкусна и може да се приготви по различни начини. Лещата също има няколко сорта и можем да си изберем подходящия на вкус, а и на цвят. Можем да използваме бобовите като основна храна, а може и като допълнение към салатите и супите. Успешно се добавят и към задушено месо или риба, може да ги направим със сос с любими подправки – например хумус, който се приготвя от соя.

2. Диня

Динята е любим летен плод за много хора, но също така, много хора се отказват от него, защото мислят, че съдържа много захар. Според някои специалисти по хранене, динята трябва да присъства като основен продукт с лятното хранене на всеки. Тя е приятна за консумиране – сладка, сочна, съдържа малко калории и много витамин С, витамин А, калий и каротеноиди. Доколкото в състава ѝ има много вода, динята е идеална за задоволяване на летните потребности от течности.

3. Червено зеле

Според диетолозите, всички зеленчуци от семейство „Кръстоцветни“ са изключително полезни, в това число и червеното зеле. То е великолепен източник на фибри, на витамини А, D и К, на соли, фолиева киселина и много минерали. Освен това, зеленчукът е и много вкусен, с малко калории, с много антиоксиданти, които помагат при изработката на противоракови ензими. Този зеленчук може да се консумира суров, да се сготви като основно хранене или да се добавя практически във всичко – в супи, в салати, в сандвичи и т.н.

4. Консервирани домати

Повечето хора смятат, че за диета са подходящи предимно свежите зеленчуци, но консервираните домати са супер-храна. Варенето помага на доматите да освободят няколко много полезни вещества, като ликопина, които така се усвояват по-добре. Ликопинът е силен антиоксидант и помага срещу рак на простатата и срещу други тумори. Консервираните домати са неотменна част от хладилника за всяка домакина и се използват за всякакви ястия, включително и за приготвяне на сосове за пасти. Ако не обичате консервирани домати, направете си леко подсолен сок от пресни домати. Една чаша от него е отличен източник на витамин С и калий.

5. Сладки картофи

Често мислим, че сладките картофи, които вече могат да се купят във всеки голям супермаркет, съдържат много калории и въглехидрати. Не се заблуждавайте! Според американските диетолози, сладките картофи са един от най-добрите продукти за отслабване. Бататите са предпочитани не само, защото са отличен източник на бетакаротини, на витамин С, на фибри и на калий, но и защото могат да се приготвят по много разнообразни начини и ястията да са с малко калории. Можете да експериментирате и да опитата сладки картофи, печени на бавен огън, посипани с канела, с портокалов сос и парченца ананас или например с черен боб и доматен сос.

Какво мислите?

-1 points
Upvote Downvote

Total votes: 1

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 1

Downvotes percentage: 100.000000%

Деми Мур ходи с приятел на дъщеря си

Какво забравяте да почистите у дома?