in

5 начина да намериш баланс между работата и живота

Ако чувствате, че се преработвате и разбирате, че лавирането между високите изисквания в работата и всичко останало в живота е много по-сложно, отколкото преди, вие не сте сами. По-голямата част от хората преживяват това и се опитват да балансират между работата и личния живот. Освен това, винаги има риск на работното ви място да започнат съкращения и всички се страхуват и посвещават на работата си много повече време. Дори да не можете да повлияете на това време, което провеждате в работата си, можете да си зададете въпроса за това какво още можете да направите с живота си, за да получите повече удоволствие. Фокусирайте вниманието си върху това, което можете да промените. Това може да стане по следните 5 начина:

1. Планирайте паузи в своите планове

Когато съставяте графика за седмицата, убедете се, че сте планирали време за провеждане със семейството и приятелите си и занятия, които ще ви помогнат да се възстановите и да премахнете умората и напрежението. Ако в календара ви има романтична вечеря или тренировка с приятелите, това е допълнителен стимул да планирате и да управлявате времето така, че да не отменяте събитията. Много хора се събуждат сутрин, взимат душ, пият кафе и отиват на работа. Те често се оплакват, че времето не им стига за нищо. Можете да ставате по-рано, за да направите тренировка или за да закусите с децата. Тези сутрешни занимания ще ви помогнат да направите работния си ден по-спокоен и по-продуктивен.

2. Не се занимавайте с неща, които смятате за напразна загуба на време и енергия

Често губим времето и силите си за неща и хора, които не заслужават усилията ни, като например разговори с клюкари в офиса. Психолозите препоръчват да пресеем заниманията, които по никакъв начин не влияят на кариерата или личния ни живот. Това може да доведе дори до тръгване от работа по-рано. Ако ограничим времето, проведено в интернет не по работа, ако не водим лични разговори по телефона, ще спестим доста време, в което да свършим работата си за по-кратък срок.

3. Преразгледайте списъка със задачите си

Помислете не можете ли да прехвърлите част от работата си на колегите или да свършите някои от домашните задължения по друг начин – като да пазарувате онлайн, например или да наемете съседката да води детето на детска градина, или да ползвате химическо чистене с доставка по домовете. Дори и да сте с ограничен бюджет, ако помислите, ще видите, че това ще са добре похарчени пари, които ви дават време за други неща. Можете и да обменяте услуги с приятелите си . Предложете им да изпълнявате работа, която ви харесва или която така или иначе планирате да свършите за себе си, като например да водите децата някъде или да отгледате разсад за вилата. Ако обичате да готвите, можете да замразите ястия за приятелите си, които ще ви върнат услугата с нещо, което не ви се прави или нямате възможност да направите.

4. Занимавайте се със спорт

Сложно е да се намери време за спорт, когато всичко е предварително планирано, но експертите са на мнение, че тренировките са задължителни за да увеличат запаса ви от енергия и способността за концентрация. Можете да ходите с спортната зала 2-3 пъти седмично във времето, преди семейството ви да се е събудило. Това ще повиши самочувствието ви и ще ви даде заряд бодрост за целия ден.

5. Запомнете, че дори и малката почивка може да повлияе положително на работоспособността

Не се притеснявайте, че за да отделите време за себе си и за близките, ще ви се наложи да правите повече усилия. Поставяйте си по-реалистични цели. Според психолозите дори и в претоварено и напрегнато време, можете да изберете 10-15 минути, за да направите това, което ще ви зареди с енергия. Вземете вана, почетете книга, слушайте музика или се разходете. Не ви трябва много време за нещата, които ще ви донесат истинско удоволствие.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Какви опасности крие дамската ни чанта?

Принц Хари отказа предбрачен договор