in

5 грешки във фитнеса, които почти всички правят

За да не е мъчително болезнено и да не е безцелно провеждането на дълги часове в тренировки, проверете дали и вие не правите тези грешки:

1. Изстисквате максимума от себе си

Веднага, след като сте влезли в залата, вие сте мотивирани и пълни с ентусиазъм. Иска ви се колкото се може по-бързо да се превърнете в гръцки бог или богиня. Да тренирате всеки ден, да пресмятате всяка калория, да ставате в 6 сутринта в името на фитнеса може и да не е най-правилното. Защо това може да не работи? Колкото повече ограничения си измисляте, толкова по-бързо ще секне ентусиазма и ще захвърлите всичко – просто хората са устроени по този начин. Няма и смисъл от тези мъчения. Три тренировки седмично и балансирано хранене е всичко, което е нужно за идеалната фигура.

2. Смятате, че сами сте си най-добрия треньор

Фитнесът е като лекарство. При правилно употреба подобрява вашия живот и здраве, при неправилно – само ще навреди. И, както при лечението е нужен лекар, така в спортната зала е необходим треньор, който ще състави програмата на тренировките, ще ви научи как се работи с тренажорите и ще ви покажи техниките на упражненията. Без треньор може да тренирате напразно и, дори още по-лошо – да развалите ставите и гръбначния стълб или да получите травми. Ако няма възможност да се занимавате с треньор, изучете техниката за изпълняване на упражнения самостоятелно. В интернет в пълно с безплатни уроци, а камерата на смартфона ще ви помогне да се погледнете отстрани.

3. Мислите, че след тренировка можете да ядете каквото си поискате, особено, ако става дума за полезни храни.

Казват, че ако физик напише книга за отслабването, там ще има само едно изречение: снабдявайте се с по-малко енергия, отколкото изразходвате. Можете дори да живеете във фитнес-залата и да се храните с най-добрите продукти в света, но, ако не спазвате това правило, няма да отслабнете и с грам. Но и рязкото орязване на калориите също не е решение. Така ще отслабнете, но откъде организмът ви ще набавя сили за тренировки? Ще се забави обмяната на веществата и ще започнат да се топят мускулите. Ще сте слаби, но злобни и без енергия. Намалете количеството на калориите с 20-30 % от нормата.

4. Пренебрегвате разгряването

Когато тялото още не е готово за натоварването, е невъзможно да се постигнат добри резултати. Ако тялото не е загряло, мускулите са твърди и от тежкото натоварване организмът изпада в шок и рискувате да получите травма. Разгряването повишава подвижността на ставите, ускорява кръвоснабдяването, повишава еластичността на мускулите и прави с тялото ви още много полезни неща. Без това, тренировката ще бъде ефективна, но и опасна.

5. Игнорирате силовите тренировки и правите само кардио

Истина е, че силовите тренировки изгарят по-малко калории, отколкото кардио-тренировките. Обаче, след кардио-упражненията процесът на изгаряне на калории спира, а след силовите – продължава още 36 часа без никакви усилия. За 1 час тренировка за топене на мазнините, ще загубите 500-800 калории. Това е много, но за да загубите 1 кг. мазнина, трябва да изгорите 7 700 калории, а това са много тренировки. И само в случай, че не връщате тези калории с храната, а апетитът след кардио-тренировките е вълчи.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Парис Хилтън загуби годежния си пръстен за 2 милиона долара

Как се празнува Великден в различните страни