in

11 неща, които да НЕ правиш, веднага след като се събудиш

Алармата звучи, а вие не сте готови  за ставане. Денят е започнал. Някои от нас се излюпват от леглото, готови да излязат, докато други се страхуват, че ще напуснат топлия комфорт на уютното гнездо. Всеки има сутрешната си рутина. Кафе в ръка в рамките на няколко минути след ставането, проверка на социални медии и имейли, за да видите какво е пропуснато, докато се опитвате да дремнете преди работата отново.

Може би е време да опитате нещо различно и да премахнете някои навици, които не са най-полезни за вашето здраве, вашето състояние на ума или продуктивността на вашия ден. Ето няколко неща, които трябва да избягвате, когато се събудите сутрин, така че да се издигнете и наистина да сияете.

 

Не натискайте бутона за допълнителна дрямка

Да, знаем, че бутона за отлагане е създаден точно, за да ви донесе допълнително няколко минути сън, но според експертите, те съвсем не са полезни за здравето ви, нито ще ви донесат някаква полза.

Повечето специалисти по съня мислят, че будилниците не са добра идея. Ако натиснеш бутона за отлагане, може да влезеш в цикъл на съня, който най-вероятно няма да свърши. Изглежда, че ако не завършите цикъла, ще се събудите по-омърлушени, а не освежени. Най-доброто нещо за деня е напълно да се избегне изкушението. Как да го направите? Легнете малко по-рано през нощта, за да получите достатъчно почивка, така че да се издигнете с лекота и да не се налага да натискате бутона за още малко сън.

 

Не взимайте телефона, за да проверите и-мейла или социалната мрежа

Оказва се, че 63% от потребителите на смартфони на възраст 18-29 години признават, че вземат устройството заедно с тях през нощта, което, разбира се, прави нещата много лесни, когато решим да погледнем в интернет.

Ако започнете сутринта, като се включите онлайн, Вие никога няма да се възстановите.  За тези от вас, които разчитат на мобилния си телефон като алармен часовник, посетете старо училище и си вземете старомоден будилник, оставяйки телефона си в друга част на къщата. По този начин няма да се изкушавате да постигнете първо него. О, и нека вашият лаптоп намира някъде другаде, не в леглото ви.

 

Разтегнете се, вместо да ставате веднага

Друго предложение да стартирате деня си правилно е да разтегнете докато все още сте в леглото. Не оставайте схванати. Простирайте се широко и заемете цялото легло. Така не само помагате на мускулите, но това е начин и да изградите увереност преди да започнете деня си. Хората, които се събуждат с ръце във V-форма  са супер щастливи, като досадно щастливи. От друга страна има доказателства, че хората, които се събуждат във формата на плод, „се събуждат много по-напрегнато“. Всъщност има доказателства, че протягането е първото нещо, което помага да се увеличи гъвкавостта, да се подобри циркулацията и да се облекчи напрежението!

 

Не забравяйте да се хидратирате

След като станете от леглото, не забравяйте да вземете чаша или две вода за хидратиране. В края на краищата вие сте прекарали седем до осем часа без вода и тялото ви вероятно се нуждае от хидратация. Питейната вода не само ви помага да се събудите, но и да накарате метаболизма си да работи в правилната посока. Добавете лимон или лайм – ако не обичате вкуса на чистата вода – което също помага за прочистване на черния дроб.

Пийте вода при стайна температура, защото студената вода може да увреди вашата система и да предотврати ефекта от всичките й ползи за здравето ви. Освен че помага за детоксикация на черния Ви дроб, важно нещо, когато се пие вода е, че помага при запек, помага за загуба на тегло, засилва имунната ви система, бори се с лошия дъх и укрепва мозъка, наред с други неща.

Затова започнете деня си с вода. Това е едно от най-хубавите неща, които можете да направите за тялото си.

 

Не грабвайте кафе веднага

Много от вас няма да харесат това, но пиенето на кафе преди 9:30 ч. не е добра идея. Знам, знам. Някои от нас смятат, че не можем да започнем без чаша кафе от началото. Но някои учени са открили, че телата ни произвеждат по-големи количества от хормона на стреса, кортизол, който ни помага да останем нащрек и енергично от 8 до 9 часа. Ако пием кафе преди или по време на този магически час, кофеинът ще принуди тялото ви да произвежда по-малко кортизол в ранната утрин. Така че за повечето хора най-доброто време за пиене на кафе е след 9:30 сутринта.

Вместо това се наслаждавайте на лимонената вода в очакване на любимото сутрешно кафе.

 

Не се подготвяй за деня по тъмно

Ако се будите прекалено рано и е още тъмно, или пък имате плътни завеси, които затъмняват стаята, уверете се, че създавате достатъчно светлина след като се събудите. Така ще помогнете на вътрешния си часовник да се настрои на правилното време.

Тъй като вътрешните часовници на телата ни са толкова чувствителни към светлината, ставането и подготовката на тъмно може да изпрати сигнал до тялото ви, че е още нощ. Това ще ви накара да се почувствате сънени и НЕготови, вместо да сте бдителни, енергични и в наистина добро настроение. Този навик да позволите на светлината да блести е особено полезен за онези от нас, които страдат от зимната потиснатост.

 

Не оставяйте леглото си неоправено

Оправянето на леглото си сутрин е добър навик, ако още не сте го превърнали във ваш приоритет. Да, независимо дали оправянето на леглото може да изглежда като тривиален детайл за много от вас, то е важно нещо, което трябва да започнете да правите всяка сутрин.

Създаването  на добри навици, включително оправяне на леглото  сутрин, се свързва с увеличаване на производителността през останалата част от деня. Оправянето на леглото ви е „навик на ключов камък“, който може да предизвика „верижни реакции, които помагат на други добри навици да се задържат“. Оказва се, че тези, които оправят леглото си са по-склонни да харесат работата си, да имат хубав дом, да се упражняват редовно и да се чувстват добре отпочинали. Това не отнема повече от една минутка и ще бъдете щастливи, че сте положили усилие.

 

Не пропускайте закуска

Пропускането на закуска и идеята, че това ще помогне за загуба на тегло, се оказа пълна заблуда. Всъщност, хората които приемат най-много храна със закуската си сутрин са онези, които отслабват най-ефективно. Други проучвания показват, че храненето на закуска може да помогне за предотвратяване на диабет и сърдечни заболявания и да подобри производителността и паметта. Допълнителна полза от храненето на закуска всяка сутрин е увереността, че получавате по-хранителна диета – по-висока хранителна стойност, витамини и минерали. Закуската наистина е най-важното хранене за деня, така че помислете!

 

Не забравяй да тренираш и да освободиш ума

Ние всички знаем, че упражненията са необходимост за здравето и благополучието и  много специалисти казват, че упражняването като част от вашата сутрешна рутина е особено полезно. Има допълнителни ползи на тренировката сутринта, а не по-късно през деня. Когато правите упражнения рано сутрин, можете спокойно да се упражните, преди други разсейвания да се появят. Ние всички може да се съгласим с това- защото, след като денят започне е трудно да се измъкнем от трудността, наречена живот.  Може да опитате и малко медитация. Оказва се, че 15 минути медитация сутрин ще гарантира, че се чувствате готови, ще се отървете от всякакво раздразнение  и е чудесен начин да започнете деня. Ще означава също, че сте по-склонни да се справите с целия ден.

 

Не забравяйте да го запишете

Физическият акт на писане в дневник с писалка стимулира много по-голям дял на мозъка, особено в регионите на мислене и „работна памет“.

Ако се чудите какво да записвате в дневника си, започнете с 5 неща, за които сте благодарни. Това може да промени живота ви. Изследванията установиха, че писането помага да се отварят вратите към взаимоотношенията, да се стимулира самочувствието, да се постигне по-добър сън, да се намалят фрустрациите и да се подобри физическото и психическото здраве, наред с други неща.

 

Всичко зависи от теб

 

Някои от тези предложения може да изглеждат наистина предизвикателни, но са чудесно начало на вашите пълноценни дни. Препоръки, които могат значително да трансформират живота ви. От вас зависи. Приятен д

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

С какво можем да заменим сладкото по време на диета

Лора Караджова жестоко нахрани Валентин Славов: Виж какво разкри за него! (близките й в шок)