in

10 причини да караме ски

Независимо дали провеждаме зимната си ваканция в заснежените планини или просто живеем близо до планина, винаги можем да се поупражняваме със ски през зимните месеци. Хората от всякаква възраст могат да извлекат полза от един такъв, проведен на чист въздух ден. Карането на ски безспорно е едно от отличните занимания за тялото и ума. Ето какви са ползите от ски-спорта:

1. Подобрява координацията

Способността да чувстваме правилно всичките си части на тялото и да ги движим координирано е балансът, който скиорите лесно постигат. Всичко това е необходимо, за да се задържим на краката си при спускане с определена скорост. Тези способности изчезват с възрастта и затова трябва да се тренират с определени занимания.

2. Подобрява настроението

Карането на ски не само повишава усещането за щастие и благополучие, но и оказва полезно въздействие на физическото и психическото здраве, независимо от честотата и продължителността на заниманията.

3. Укрепва костите и ставите

Коленете трябва да издържат напрежението и теглото на тялото, когато се спускаме бързо и правим завои и така те укрепват. Костите също стават по-силни под въздействието на тежестта на краката. Така, спускайки се по склона не просто прекарваме добре времето си, но това изпълнява и ролята на профилактика срещу остеопороза и повреждане на коленете.

4. Повишава издръжливостта на сърдечно-съдовата система

Подобни аеробни натоварвания изгарят доста калории и тялото се освобождава от излишни килограми. Това е хубаво натоварване на сърдечно-съдовата система, благодарение на усилената работа на сърцето и белите дробове, особено, ако се откажем от лифта и се качваме пеша по склона.

5. Укрепва мускулите на краката

Доколкото при спускане със ски, постоянно се намираме полуклекнало положение, натоварваме сериозно вътрешната и външната част на бедрата, сухожилията под коленете и задните части. На всичкото отгоре, впечатленията от природата и концентрацията при спускане не ни позволяват да усещаме умората в краката.

6. Прави съня ни по-здрав

Дори да вземем само един урок по ски, веднага ще разберем, че сънят след това е чудесен и няма да имаме желание нито за сърфираме в интернет, нито за късно лягане. Ще се наслаждаваме на спокоен, дълбок и продължителен сън.

7. Укрепва дълбоките мускули на тялото

Доколкото скиорите постоянно полагат усилие да запазят равновесие, те активно въвличат в работа своята координация. Това, което остава като памет за тялото е да се справи по-добре в други ситуации като падане или залитане на хлъзгава повърхност.

8. Развива гъвкавост

Гъвкавото тяло има огромни преимущества при карането на ски. Благодарение на гъвкавостта, можем да избегнем излишното разтягане и напрягане на мускулите. Редовното разтягане на основните групи мускули ще ги укрепи и ще ги направи много по-силни.

9. Подпомага здравословното хранене

Когато се събудим сутрин и ни предстои дълъг ден на пистата, ни е необходим голям заряд от енергия. Това ще ни накара да закусим добре, да попълним загубените запаси на обяд, я на вечеря – да възстановим силите. Ето защо ще подходим много по-осъзнато към храненето и ще употребяваме повече протеини, здравословни мазнини, плодове и зеленчуци.

10. Ставаме по-щастливи

Ако проведем деня в заснежената планина, сред естествената природна красота, наистина ще забравим за стреса на ежедневието. Най-накрая, ще получим голям заряд от витамин D, който ще ни помогне да се спасим от зимната депресия и ще повиши настроението ни.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Брад Пит е влюбен в Емилия Кларк?

Топ 5 на най-красивите пустинни оазиси