in

10 ползи от ходенето пеша

1. Ходенето укрепва сърцето

Ако вървите редовно пеша ще намалите риска от сърдечно-съдови заболявания и инсулт. Със средно бързо до бързо темпо вие ще направите кардио тренировка и ще намалите нивата на LDL (лошия) холестерол, докато повишавате нивата на HDL (добрия) холестерол. Научно доказано е, че 30-минутна разходка всеки ден предотвратява покачването на кръвното налягане и по този начин намалява риска от инсулт с до 27%.

2. Намалява риска от заболявания като диабет и рак

Ако имате навик редовно да се придвижвате пеша вероятността да се разболеете от коварни заболявания като диабет тип 2 намалява с до 60% , а с 20% намалява риска от рак на дебелото черво. При бърз ритъм на ходене се подпомага перисталтиката на червата и така от тялото се изхвърлят вредни разлагащи се вещества.

3. Ходенето ви помага да отслабнете

Без съмнение темпото, с което вървите има значение за изгарянето на калориите. Така например, ако за 30 минути изминете 3 км ще изгорите 75 калории. Ако за същия период от време – 30 минути изминете пеша 4.5 км калориите са около 100. При бързо темпо и изминати 6.5 км калориите са над 150. Ако тези калории ви се струват малко, тогава ги умножете по броя на дните месечно и ще разберете защо без диета излишните ви килограми могат много бавно, но сигурно да започват да се топят, макар и само с половин килограм на седмица.

4. Ходенето предпазва от деменция

Възрастнитехора, които ходят пеша по 10-тина километра или повече за цяла седмица имат по-голям шанс да се предпазят от загуба на краткосрочната памет и нарушена концентрация .Тъй като това заболяване при възрастните хора засяга 1/ 14 души на възраст над 65 и 1/6 възрастни над 80 години смятаме, че е добре още от сега да се погрижим за здравето си.

5. Ходенето пеша оформя специфични части от тялото

Ако все не намирате време или мотивация за спорт  в забързаното ежедневие – ходенето пеша прекрасно се справя с това. Ако се движите с правилна стойка, то спомага за оформяне на задната част на бедрата. Не следете само за загуба на килограми, а обърнете внимание на обиколката на талията и ханша си. Без съмнение вървенето ще ви подпомогне мускулния тонус на цялото тяло и заради по-изправената стойка на тялото ще се чувствате по-високи … и по-слаби.

6. Подпомага получаването на вит. D и се бори с остеопорозата   

Известно е, че витамин D се получава от слънцето и храната и спомага за усвояването на калция. Освен това този мастноразтворим витамин понижава риска от трудно зарастващи фрактури при възрастни, артрит, хипертония, диабет. С напредване на възрастта и поради настъпили хормонални промени доста от жените губят от плътността на костите си. Научно доказано е, че жени, които са физически активни 5 пъти седмично страдат от тази болест в пъти по-рядко. Именно затова ходенето пеша навън е толкова полезно и това дава отговор на въпроса дали е същото, ако тренирате вкъщи на бягаща пътека.

7. Ходенето пеша ще ви накара да се чувствате пълни с енергия.

Движението на толкова много мускули ще повиши силата на кръвообращението ви и това ще достави ценни вещества равномерно в цялото тяло. Ако вървите по-бързо това ще ви кара да вдишвате и издишвате по-бързо и нивата на кислород в кръвта ще се вдигнат.

8. Профилактика срещу разширени вени

Наясно сте, че разширените вени и хемороидите не са само козметичен дефект, а заболяване на съдовете. Вените, които нямат собствен тонус и зависят от съкращението на мускулите могат да бъдат стимулирани да изпращат кръвта да циркулира с помощта на ходене пеша.

9. Почувствайте се здрави и щастливи

Научно доказано е, че ходенето пеша отключва образуването на редица хормони в мозъка като ендорфини, които се борят с лека до средна депресия. Нивото на стрес и тревожност намаляват. Отделно достигането на определена цел, преминаването през различни райони и не на последно място възможността да срещнеш познати ще повдигне настроението ви.

10. Подобрете качеството на съня

Ако сте се раздвижили добре през деня през нощта ще можете да се отдадете на спокойна и заслужена почивка – ще заспите по-бързо, няма да се будите прекалено рано сутринта или да се стряскате. Добрият сън ще повиши усещането за сила и тонус през целия ден.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Как да се „отнасяме“ с минералната вода, докато я пием

Кашмир – историята на най-скъпия плат в света