in

10 навика за по-щастлив живот

Ако се опитвате да започнете нов живот, да отслабнете и да сложите в ред храненето си, не трябва да чакате заветния понеделник, а да започнете точно днес!

1. Поставете си конкретни и реални за изпълнение цели! Не напрягайте организма си да отслабне възможно най-бързо. Не е страшно, че първото ви тичане ще продължи едва 15 минути. Постепенно увеличавайте продължителността на тренировките и ги правете редовно. Важно е да записвате всички постигнати успехи и да контролирате ситуацията.

2. Ако ви е тъжно и нищо не ви се прави, направете усилие и отидете на фитнес. Повярвайте, че със сладкиши и висене пред телевизора само ще влошите настроението си. Лекото тичане по бягащата пътека, заниманията с танци или плуването ще ви изпълнят с енергия и позитивни мисли.

3. Правете упражнения всеки ден. Вместо да скачате изведнъж от леглото, спокойно си полежете, протягайте се и подгответе мускулите си за началото на деня. После активно разтърсете китките на ръцете и стъпалата си. Това е най-ефективното средство срещу стрес и отоци.

4. Включете в седмичния си режим поне едно посещение на сауна или руска баня. Така ефектът от тренировките бързо ще стане забележим, а мускулите ще се отпуснат и възстановят.

5. Задължително отделете време за занимания в басейн. Плуването и аква-аеробиката са най-добрия вид натоварване, което помага не само за отслабване, но и за добра тренировка на всички групи мускули. Заниманията във вода свалят стреса и освобождават организма от негативната енергия.

6. Не започвайте нова и бърза диета. Всичко е отдавна измислено. Опитайте се да се храните рационално. Например, изяжте една порция белтъчини дневно-риба, месо, морски продукти, сирене, извара, яйца; до 5 порции плодове и зеленчуци; парче пълнозърнест хляб; 100-150 грама бобови или зърнени храни; подправяйте салатата с нерафинирано растително олио; пийте зелен, бял или билков чай.

7. Не пренебрегвайте кисело-млечните продукти. Задължително включете в храната си продукти със съдържание на живи бактерии. Те се употребяват ежедневно, за да активират полезните микроорганизми в храносмилателния тракт и да укрепят имунитета.

8. Не бързайте! Яжте бавно и дъвчете старателно. Само при това условие чувството на ситост ще дойде навреме и няма да изядете нищо излишно. Когато ядете бързо, задължително преяждате.

9. Организирайте си полезни закуски между основните хранения. Това може да са малко ядки, слънчогледови или тиквени семки, сушени плодове. Различни варианти на полезни закуски можете да намерите в специализираните магазини или да си приготвите сами.

10. Старайте се да не пропускате закуската. Сутрин организмът е настроен да получи енергия след съня и, ако това не стане, нуждата се компенсира от следващите хранения. Това не означава, че на закуска трябва да се преяжда. Необходимо е само толкова количество, колкото да се получи заряд от енергия и бодрост. Освен с хапване, денят трябва да започне с пресен плодов сок или чаша кафе.

Какво мислите?

1 point
Upvote Downvote

Total votes: 1

Upvotes: 1

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Знаете ли, че кодовете в „Матрицата“ всъщност са рецепти за суши?

Бърз и лесен трик, с който ще гориш по 500 калории седмично без никакво усилие