in

Червата къркорят от вълнение: как да спрем това?

Всеки познава чувството на вълнение в корема преди важни събития. Преди публични изследвания, преди изпити, преди среща – този списък може да се продължи. Къркоренето, идващо от недрата на организма, коликите и желанието да се затворите за дълго в тоалетната, всичко това са признаци на силно емоционално преживяване. Преди да изберете средство за отстраняване на неприятните симптоми, трябва да разберете причините.

Защо червата къркорят?

Червата имат собствена ентерална нервна система, която се отнася до вегетативната и не зависи пряко от централната нервна система. Но няколко регулиращи отдела на главния мозък отговарят за изработката на вещества, които влияят за работата на вегетативната нервна система. Връзката между главния мозък и червата е двустранна. При депресивни и стресови състояния този механизъм се нарушава.

Под влияние на стреса, в организма на човек се отделят хормони, които оказват негативно влияние на работата на храносмилателната система. Освен това, главният мозък започва да изпраща погрешни сигнали и нервните рецептори в червата възприемат най-стандартните дразнители като супер-силни. В отговор, мозъкът получава грешна информация за произхода на процесите. Развива се синдром на раздразнените черва или както още се нарича „нервен стомах“. Това заболяване има синдроми като подуване на корема и образуване на газове, спазми и болки, гадене и повръщане, нарушения в отделителната система. Силното къркорене възниква от активното движение на течности и газове в червата.

Как да се избавите от тези симптоми?

При лечението трябва да се отчитат три аспекта: психически, гастрономически и избор на правилните лекарства.

1. Психически трикове

Ако синдромът на раздразнените черва се е развил на почвата на стрес, трябва да се започне с първопричината – да се научите да се сваляте стреса и да се успокоявате. Ето няколко трика, които работят добре:

  • Мислете за нещо друго и отвлечете вниманието от корема си;

  • Пребройте до 10;

  • Спомнете си смешни ситуации;

  • Избягайте от причината на стреса, станете и излезте от дразнещото обкръжение;

  • Пийте вода – това ще помогне да избегнете обезводняването и ще пусне в организма механизъм на саморегулиране;

  • Наплискайте се с вода;

  • Вземете душ или вана, а може просто да измиете съдовете – контактът с водата ще ви успокои;

  • Напишете подробно на лист какво мислите за усложнявате на ситуацията, а после унищожете листа;

  • Намерете си занимание;

  • Внушавайте си, че другите се чувстват още по-зле;

  • Намерете плюсове в негативната ситуация;

2. Хранене

Ако са започнали проблеми с червата, трябва да се промени начина на хранене, като от менюто се изключат основните дразнители. Това са: зелето, гроздето, алкохолът, бобовите храни, сладкото, соленото, киселото и лютото, както и прясното мляко. Без преминаването на правилен режим на хранене, симптомите на нервния стомах ще се появяват отново и отново!

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Кои са главните грешки на шопинга?

Роди се новата дъщеря на Кристиано Роналдо