in

Храната като „лек“ за по-красива и сияйна кожа без акне!

Ето и храните, на които да обърнем специално внимание, ако искаме да „сияем“

Диета с нисък ГИ

Чували ли сте, че някоя ваша приятелка, която има проблеми с кожата, е преминала на ниско гликемична диета? Причината е че именно повишените нива на инсулин са виновни за наличието на акне. Нещото, което може да направите, е да замените гореизброените храни с висок ГИ с такива, които освобождават захарите в пъти по-бавно (пресни плодове и зеленчуци и пълнозърнести храни), такива, които са богати на влакнини (овес и леща), на фитоестрогени (соя, боб и леща). Плюсът на диетата е, че тя може да се следва от всеки, без задължително човекът да страда от повишена кръвна захар, наднормено тегло или метаболитен синдром.

Омега-3 мастни киселини

Знаете ли, че консумацията на ядки като бадеми и орехи, както и морски дарове и риба, е изключително полезно за здравето както на тялото, така и на кожата? Благоприятният им ефект е вследствие от съдържащите се киселини, които имат положителен ефект върху кожата и водят до намаляване на възпалението на вече появилото се акне.

Богати на антиоксиданти храни

Балансираното меню, в което се съдържат храни с множество антиоксиданти се борят срещу свободните радикали и оксидативния стрес, отговорни за появата на възпаление и акне. Редица изследвания дори са на мнение, че антиоксидантите предотвратяват задълбочаването на проблема и намаляват времето, в което кожата се изчиства от неприятните пъпки и петна. Е, май е време да се запасите с пресни подове (най-вече тъмни горски плодове), авокадо (богато на витамин Е) и храни с високо съдържание на бета-каротин като тиква, сладък картоф и моркови (изпълнени с витамин А).

Зелен чай

Много пъти сме говорили, а и със сигурност знаете множество плюсове на тази любима напитка. Оказва се, че тя има положителен ефект и в борбата срещу акнето и последващото възпаление. Разковничето е в съдържащите се в чая полифеноли, които освен че понижават прекомерното производство на себум, се борят и срещу възпалителните процеси.

Куркума

Не забравяйте и кралицата на източната кухня, чийто противовъзпалителен полифенол куркумин помага за регулиране на кръвната захар, подобрява инсулиновата чувствителност, а оттам и потиска развитието на бактериите, отговорни за появата на акне.

Негово величество чесънът

Tочно така – освен като естествен антибиотик, луковичният зеленчук действа като суперхрана в борбата срещу неприятното акне. Изключително богат на естествено съдържащото се химично вещество алицин, което убива вредните батерии и вируси, той се превръща в ваш верен приятел за разнасяне на акнето и недопускане на задълбочаване на възпалението.

Джинджифил

Използвана от хилядолетия като подправка, но и като природно средство за множество оплаквания, джинджифилът е изключително благоприятен за здравия вид на кожата на дамите. Освен че стимулира метаболизма и имунната система, неговите противовъзпалителни свойства действат както в дълбочина, така и на повърхността.

Уверете се, че тялото ви получава необходимите витамини и минерали.  Сигурни сме, че сте наясно колко благотворно действие имат върху тялото и организма и различните витамини и минерали, които намаляват стреса и нормализират дисбаланса, причинен от нездравословния начин на живот и ежедневния стрес.

За здравината, чистотата и еластичността на кожата е от изключително значение приемът на няколко основни групи: Цинк – изключително важен минерал, отговорен за заздравяването на рани, който чрез своето антисептично действие предпазва кожата от преждевременно стареене и спомага за предотвратяване на възпалението, действайки срещу кожната бактерия P. acnes, причиняваща появата на петна.

Прекрасен източник на цинк са всички зелени зеленчуци, стриди и скариди, зелен грах, освес, ръж, бадеми, ряпа. – храни, богати на витамин А (моркови, сладки картофи, тиква, спанак, зеле, манго, папая, пъпеш, домати, тиквички, овесена каша) заради каротеноидите, известни със своите противовъзпалителни свойства, които държат надалеч свободните радикали;

Храни, богати на витамин B и В6 (банани, броколи, леща, чушки, зеле, карфиол, кафяв ориз, цитруси, грах, домати) заради контролиране баланса на половите хормони, причиняващи акне; – храни, богати на витамин С (цитруси, зеле, чушки, броколи, ягоди, киви), които укрепват имунната система и помагат в борбата с инфекциите;

Храни, богати на витамин Е (сусам, фъстъци, слънчоглед, боб, сладки картофи, риба тон и сьомга), които се явяват мощен антиоксидант, предпазващ от свободните радикали; Храни, богати на селен (пилешко месо, черен дроб, риба тон, треска, гъби, зеле, сирене, тиквички), чиито противовъзпалителни свойства се борят с инфекциите в дълбочина.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Пиле фрикасе

На гърне по лесния начин