in

Ходенете е по-добро от лекарство

Знаете ли, че за да свалите килограми, т.е. да изгорите мазнините, ще ви помогне именно ходенето, а не бягането и катеренето на стълби. Освен това е най-евтиният и достъпен метод едновременно да се намали нивото на лошия холестерол и да се нормализира кръвното налягане. Къде и как да ходим правилно?

Всичко, което ни е нужно за ежедневни разходки пеша са удобни обувки и половин час свободно време. Точно толкова време препоръчват американските физиолози, като този половин час може да се раздели и на два пъти по 15 минути. Изобщо не е трудно всеки да намери тези 15 минутки за ходене. Това, което може да ви вдъхнови е фактът, че при бързото ходене се изгаря мастната тъкан, като при по-интензивно натоварване изгаря глюкозата. Така, след тренировката у вас ще се пробуди зверски апетит.

С какво да започнете?

С консултации при лекар. Именно той ще определи оптималния за вас сърдечен ритъм, идеалната скорост и продължителността на ходенето. Обикновено се препоръчва натоварване 70-75% от максималната честота на сърдечните съкращения в минута.

Как да продължите?

Всеки е правил гимнастика и е тичал сутрин и знае, че най-сложното в упражненията не е да се започнат, а да се продължат. Човек може да се откаже, но може и да се опита да разнообрази ежедневната рутина. Ето няколко начина за това:

  • Купете си крачкомер. Всеки ден изминавайте определено количество крачки – нито повече, нито по-малко. Увеличавайте скоростта постепенно, увеличавайте разстоянието и се съревновавайте със себе си за всеки нов личен рекорд.

  • Ходенето в компания е много по-весело. Първо, има с кого да си говорите. Второ: можете да се състезавате.

Как да развивате ходенето?

Ако сериозно сте се заели с ходене, не трябва да стоите на едно място, а да затвърждавате и да подобрявате успехите си. С времето, ходенето може да ви се стори прекалено лесно занимание. Как да го усложните?

  • Сменяйте повърхността: сняг, пясък, трева… Излезте от алеята и стъпете на друга повърхност – така от една страна ще усложните задачата, а от друга – ще я направите по-интересна.

  • Ходете с раница. Не я пълнете и така натоварването ще е равномерно. Сега се продават и специални тежести за ръцете и краката. Ходенето с тежести ще тренира допълнително и мускулите.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

25 малки неща за любовта и живота, които е добре да научиш възможно най-скоро

Лионел Меси показа новородения си син Чиро