in

Стресът срива детския имунитет. Какво обаче го подсилва?

С посещението на детската градина децата започват да боледуват въпреки старанието на родителите да ги предпазят.

„Това е неизбежно, тъй като крехкият им организъм не се е срещал с вирусите, паравирусите, адено и ентеровирусите. Те просто не са си създали естествен имунитет, какъвто имаме ние възрастните“, обяснява завеждащият Детското отделение в Инфеукциозната болница в София доц. Атанас Мангъров.

Оказва се, че тайната на здравия организъм не се крие само в правилната диета.

„От голямо значение е качественият сън, разходките на чист въздух, физическата активност и положителните емоции. Пазете детето от безпокойство и стрес, тъй като те понижават имунитета“, предупреждават психолози.

Те съветват да му казваме колкото се може по-често, че го обичаме и да го уверяваме, че с нас всякога ще бъде закриляно. Така,  то ще се развива уверено и със здрава психика.

Освен това, можем да подсилваме неговия  имунитет с храни, които то обича, като ги застъпим повече в неговото меню. Те са твърде много и, ако детето не харесва една или две, те могат да бъдат заменени с други, не по-малко укрепващи здравето му.

Продукти – приятели на детското здраве

Листните зеленчуци съдържат много антиоксиданти, бетакаротин и витамини така необходими за здравия имунитет. Такива са зелето, карфиолът, броколите, спанакът.

Чесънът и лукът, макар и децата да не ги хареснват, трябва да хапват от тях, тъй като те предпазват от респираторни инфекции и стомашно-чревни разстройства. Това се дължи на съединенията на сяра в тях.

Боровинките, малините, ягодите са всеизвестни с богатото съдържание на антиоксиданти, но тиквата е не по-малко богата от тях. Освен това, тя съдържа големи количества витамини А, С, манган, магнезий и фолиева киселина. Последната е отговорна за развитието на мозъка. Затова тиква се препоръчва и на бременните.

Прасковите са богати на витамините А и С, калий  и фибри. Портокалите и лимоните съдържат витамин С в най-голямо количество.

Боровинките, малините и ягодите са плодовете, които буквално чистят кръвоносната система с богатото си съдържание на антиоксиданти. Тази им съставка е в основата на добрия имунитет.

Дори детето ви да не обича боб, леща и грах, те трябва да присъстват в порциона му поне веднъж снедмично, тъй като растителните белтъци в тях зареждат организма с енергия, голямо е и количеството на така важната фолиева киселина, както и на калий.

Ядките и семките са богати на витамин Е , който представлява природен антиоксидант и укрепва имунната система. С това свършват ползите им. Децата не бива да ядат от тях големи количества, тъй като те са трудносмилаеми и могат да провокират стомашен проблем.

Банална истина е, че в киселото мляко се съдържа така полезния лактус бацилус булгарикус. Пределно ясно е, че то може да се дава всеки ден. В чаша мляко може да се прибави и четвърт лъжичка куркума, тъй като тя има дезинфектиращи и противовъзпалителни свойства. Препоръчва се тя да бъде купена от биомагазин, тъй като подправката в малките разфасовки в супермаркетите е синтетична.

Медът има отлични антибактериални свойства, успешно преборва възпалението на гърлото. Той обаче не бива да се дава на децата преди те да са навършили една годинка. Освен това, много от тях са алергични към него и неговите продукти до навършване на шест – седем години. Затова, преди да решите да давате тези продукти на вашето дете, консултирайте се с личния му педиатър.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Малдивска приказка за двама

7 важни неща, които научаваш, когато заживеете заедно