in

Противовъзпалителни храни, които всички трябва да похапваме

 

Когато тялото ви е наранено, се втурват белите кръвни клетки на сцената, за да помогнат за борбата срещу „нахлуването на микроби или за лечението на увредената тъкан“. Ако това се случи, областта започва да набъбва и възниква подуване, понякога причинява болка, ако има натиск върху околните нерви.

Това се нарича възпаление, което може да възникне и когато изобщо няма нараняване, какъвто е случаят с 50-те милиона американци, които понастоящем страдат от артрит. Въпреки че няма лек за този вид хронична болка, проучванията са установили, че борбата с възпалението е действително възможна чрез диета с малко помощ от тези мощни противовъзпалителни храни.

 

Зехтин

В допълнение към това, че е великолепен източник на мононенаситени мазнини (здравословна мазнина, която може да помогне за подобряване на здравето на сърцето) и антиоксиданти, зехтинът също доставя доста голям „удар“ в противовъзпалителния отдел. Както обяснява Фондацията за артрит, това е така, защото зехтинът е с високо съдържание на олекокантал, „съединение, което може да намали възпалението и болката“.

Фондацията препоръчва добавянето на две или три супени лъжици екстра върджин зехтин (това е най-малкото преработено и следователно „запазва повече хранителни вещества от стандартните сортове“) към ежедневната Ви диета, било като салатен дресинг, или като проста съставка за готвене.

 

Подправки

Ако се чудите какво значение имат подправките върху организма ви, следното проучване ще ви даде повече яснота по въпроса. В течение на една седмица, 13 групи от по 12 души са били назначени с определена подправка, като 10 от 12-те участници са ги добавили към диетата си, докато другите двама не са го направили.

Кръвните проби са взети преди и след хранене всеки ден и са анализирани за антиоксидантен капацитет. Изследователите анализирали също така колко добре кръвта може да потисне предизвикания възпалителен отзив в белите кръвни клетки. Това, което открили, е, че четири подправки, когато се консумират в малки количества (само една чаена лъжичка на ден), са „значително ефективни при потушаването на възпалителния процес“. Тези главни отличия са: карамфил, джинджифил, розмарин и куркума.

 

Зелен чай

Докато работят върху научна статия, озаглавена „Естествени противовъзпалителни агенти за облекчаване на болката“ през 2010 г., изследователи от Катедрата по неврохирургия в Медицинския център на университета в Питсбърг открили, че зеленият чай, който „отдавна е признат за притежаващ сърдечносъдови и ракови превантивни характеристики към неговите антиоксидантни свойства „, може също да се използва за лечение на възпаление с добри резултати.

Според проучването си „изследванията върху зеления чай сега демонстрират както противовъзпалителни, така и хондропротективни ефекти“, което означава, че не само варенето има властта да намали възпалението, но и да „забави прогресивното стесняване на ставите, характерно за артрита“. Нещо повече, те посочват, че пиенето на три до четири чаши на ден може да доведе до значителни сърдечно-съдови, невропротективни и раково предотвратяващи свойства.

 

Боб и бобови растения

Андрю Уейл, автор на противовъзпалителната диета и пирамида, поставя голямо внимание на боба и бобовите растения, когато препоръчва противовъзпалителни храни, тъй като те са „богати на витамини, минерали и фибри, вкусни, ако се приготвят правилно, евтини храни, които можете да купите. “ И така, какво точно са бобовите растения? Те са „семената на растенията в семейство Fabaceae“ и включват кухненски важни продукти като леща, соя и грах.

Д-р Уейл продължава да посочва, че не е сам в своята любов към боб и бобови растения, като цитира Американската асоциация за диабет,

Американската асоциация за сърдечни заболявания и  Американското онкологично дружество като подкрепящи го в тази идея. В допълнение към подпомагането на борбата с възпаленията, бобът и бобовите растения също допринасят за подобряване на здравето на сърцето и „поради комбинацията от фибри, белтъчини и хранителни вещества, бобовите растения помагат зарегулиране на кръвната захар повече от почти всяка друга група храни“.

 

Фибри

Фармацевтичните ползи за храносмилателната система, които имат фибрите, са широко известни, но както подчертава фондацията за артрит, фибрите също така са полезни при понижаването на „С-реактивния протеин (CRP), вещество в кръвта, което показва възпаленията“. Така лекарите препоръчват на  хората да се съсредоточат върху яденето на цели храни и храни, които имат високо съдържание на фибри, за да се борят с възпаленията. Установено е, че разтворимото влакно (т.е. влакното, намиращо се в овес, ябълки и ядки) „намалява възпалението, свързано със заболявания, свързани със затлъстяването и  укрепването на имунната система. Това се случва, защото разтворимите фибри причиняват увеличено производство на противовъзпалителен протеин, наречен интерлевкин-4.

 

Чесън

Когато през 2009 г. изследователи от Чунбукския национален университет в Чонгджу, Корея „откриват тиакремона, ново сярно съединение на чесъна“, те откриха, че „тиакремонът е имал противовъзпалителни и антиартритни свойства … и по този начин може да бъде полезен агент за лечение на възпалителни и артритни заболявания. “

Междувременно друго изследване, проведено през 2012 г. в Колежа по фармация, Университета за жени Sookmyung, Сеул, Корея, разглежда по-отблизо „противовъзпалителната активност на съдържащите се сярани съединения в чесъна“ и установява, че чесънът е дом на „четири

противовъзпалителни сяра-съдържащи съединения“. Заключението? Този малък, странен чесън е супер храна със сериозен „противовъзпалителен терапевтичен потенциал“.

 

Зеленолистни растения

От спанак до зеле и отвъд, зелените листни зеленчуци трябва да са основа за всяка диета, но са особено важни и за всеки, който страда от болка, причинена от възпаление. Както обяснява д-р Джош Ак, клиничен специалист по хранене и лекар по природна медицина, тези зеленчуци са с високо съдържание на противовъзпалителни флавоноиди, както и на много антиоксиданти и витамини.

Една Зелена Планета също препоръчва хората да се обърнат към зелени листни зеленчуци за борба с възпалението, което предполага наличието на броколи, швейцарски шир, спанак, рукола и ряпа.

 

Омега-3

Според проучване от 2010 г., наречено „Природни противовъзпалителни средства за облекчаване на болката“, проведено от Катедрата по неврохирургия в Медицинския център на университета в Питсбърг, „омега-3 полиненаситените мастни киселини са едни от най-ефективните природни противовъзпалителни средства на наше разположение.“ Сравнявайки ефектите на рибеното масло с други противовъзпалителни храни и добавки, изследователите заключават, че силата на омега-3 при лечение на артрит и възпаление не може да бъде оспорена.

Както се съобщава от д-р Робърт Неполан, собственик на семейния център за ChiropracticWellness в Сейнт Луис, Мисури, „има над 15 000 публикувани статии за ползите“ от рибеното масло и това е добавка, която самият д-р Неполан редовно препоръчва на пациентите си да приемат, всеки ден за цял живот „, за да се намали възпалението.

 

Ядки и семена

В допълнение към приемането на здравословни мазнини някои ядки и семена също са пълни с алфа линолова киселина (ALA), омега-3 мастна киселина, известна като помагаща за намаляване на възпаленията, според диетологът Мариса Мур, който говори с Фондацията за артрити.

Като се има предвид, че ядките са с изключително високо съдържание на мазнини и калории, Мур препоръчва да се избере суровото, несолено разнообразие и ограничаване на приема ядки или две супени лъжици семена на ден. Кои ядки да изберете? Орехите, фъстъците, бадемите, шам-фъстъците, семената от ленено семе и чиа са чудесен избор.

Изследване от 2016 г. на Американското общество за хранене отразява препоръката на Мур, тъй като установява, че „по-големият прием на ядки се свързва с по-малки количества от подгрупата на възпалителни биомаркери, след като се адаптират към демографските, медицински, хранителни и променливи за начина на живот.“

 

Силата на противовъзпалителните храни

Въпреки че тези храни не могат да заместят посещенията при лекаря или да изкоренят необходимостта от традиционна медицина, както съобщава Фондацията за артрит, някои кухненски продукти наистина са „показали, че се борят с възпалението, заздравяват костите и засилват имунната система“.  Добавянето на тези девет съставки към ежедневната Ви диета може да помогнат за борба с възпалението и облекчаване на симптомите, свързани с него. Повишаващ факт, който е документиран от многобройни проучвания и опитен от първа ръка от пациенти, диетолози и здравни специалисти.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Невероятно: Ето кой ще води вече „Стани богат“!

25 малки неща за любовта и живота, които е добре да научиш възможно най-скоро