in

Нещата, които да правим, когато се чувстваме самотни

Silent Place

Колко често се чувствате самотни? Самотата може да се появи, независимо дали сте сами или сте заобиколени от хора. Да бъдеш необвързан може да те накара да се почувстваш самотен, но дори и да си в щастлива връзка, сигурно все още се бориш със самотата от време на време. За щастие има неща, които можете да направите, когато сте самотни, за да се чувствате по-добре.

 

Направете си лист с нещата, които да правите преди да се почувствате самотни

Вместо да чакате, докато се почувствате самотна, Лиза Бахар, лицензиран брачен и семеен консултант, препоръча да направите списък предварително за неща, които можете да направите. Тя каза: „Първата стъпка е да направите списък, преди да се почувствате самотен, тъй като е много малко вероятно вдъхновението да дойде, когато сте самотни“. Нейните предложения включват дейности, начини да допринесете за доброто на другите и неща, които ще ви накарат да се чувствате по-добре емоционално.

За дейностите тя предложи: „Пъзели, бягане, колоездене, плуване, посещение на аквариуми за наблюдение на риби, музейно събитие или пътуване с автобус за ден“. За съдействие тя предложи да направите списък с начините, по които можете да допринесете. Те не трябва да бъдат големи, може би да разходите кучето на съседа, да предложите помощ на възрастен човек, който е самотен по някакъв начин или да кажете „здравейте“. Целта е да се измъкнете от самотата и негативните мисли, които идват с нея.

И накрая, за да вдигнете емоциите си, Бахар препоръчва: „Слушайте музика, която изпълнява и има духовен смисъл, нещо, което предизвиква връзка с емоциите и живота ви“.

 

Слушайте истории

Чудесен начин да излезете от собствената си глава е да четете или слушате истории. ДжудТредер-Улф, лицензиран клиничен социален работник и групов психотерапевт, препоръчва: „Слушайте разкази, които съдържат истински истории, разказвани от хора от всички сфери на живота“.

Слушането на истории също има допълнителна полза от това да се чувствате свързани с другите. То е емоционално ангажиращ и безрисков начин да се чувствате свързани с други хора, да предприемете емоционални пътешествия и да погледнете собствената си ситуация от друг ъгъл.

 

Бъдете доброволец

Едно от най-хубавите неща, които можете да направите, за да спрете да се чувствате самотни е да бъдете с другите. Самотата може да се превърне в част от вас, да увеличи изолацията и да породи негативни мисли и чувства, които увеличават усещането за отчуждение. Това може да изисква огромни емоционални усилия, но да предприемете действия, които помагат на други хора, подобрява емоционалното благосъстояние, особено сред хората след 40-годишна възраст и в напреднала възраст – годините, които най-често се свързват със самотата.

Помислете за ситуации, в които другите се чувстват самотни, като приюти, и домове за възрастни. Ще видите колко бързо се изчерпва вашият дискомфорт на чувството за самота.

Намерете начин да се свържете с другите и със света. Като помагате на някой, който е по-малко щастлив, осъзнавате, че имате възможността да направите нещо различно.

 

Създайте нещо

Освен че ви помага да развивате креативността си, творчеството може да помогне и за облекчаване на вашата самота. Най-предизвикателният аспект на самотата може да бъде чувството за празнота и копнеж за връзка с хора или сили извън нас, но някои от тях могат да бъдат облекчени, като извадите нещо от самите себе си. В този случай всяка творческа дейност може да помогне – писане, рисуване, керамика, скулптура, стихотворения, пеене. Когато създаваме, започваме от празно пространство, празна страница, бяло платно, запълваме това празно пространство и проучваме до къде ще ни отведе този избор.

Докато създавате, вие се свързвате с вътрешната си същност. Да се ​​научим да изразяваме нашия вътрешен свят по този начин става все по-възнаграждаващо, докато придобиваме по-голямо умение, което идва от практиката, така че е и самоукрепващо. Творчеството е огромно ангажиране с нашия когнитивен и емоционален мозък“.

 

Медитирайте

Медитирали ли сте някога? Това не е толкова смущаващо, колкото звучи, и наистина може да ви помогне, ако един ден се окажете самотни. Седнете тихо и размишлявайте върху това, къде се появява усещането в тялото …в областта на гърдите? Стомахът? Гърлото? Вдишвайте и изпращайте утешителна подкрепа в областта, в която сте усетили неспокойствието.

След като изпратите лечебна енергия на физическата област, където се чувствате самотни, продължете да седите. Знайте, че другите са там, чувствайки същото самотно усещане, така че изпращайте светлина на всички, които страдат от същото чувство. Чувствайте се, че ги събирате в сърцето си с лечебна енергия и чиста светлина, която им показва, че всички сме свързани.Всички ние чувстваме същите дълбочини на самота, която просто носим по различен начин.

Подобно на слушането на истории, това упражнение ще ви помогне да се чувствате свързани и да симпатизирате с други самотни хора, което ще ви помогне да се чувствате по-малко сами.

 

Раздвижете се

Работата или самото преместване на тялото ви може да помогне и за разсейването на чувствата ви на самота. Когато се чувстваме самотни, ние в крайна сметка прекарваме много време с главата си, мислейки за това как се чувстваме. Самотните времена често се свързват с изолацията и бездействието, така че, за да се противопоставим на тези усещания трябва да принудим тялото си да се движи. Естествените ендорфини, освободени чрез тренировка, ви помагат да се почувствате по-добре, а концентрацията, необходима по време на физическото движение, помага да забравите, че сте сами.

Можете да отидете на фитнес, да танцувате около апартамента си, да изведете кучето си на разходка, да идете на йога или да преместите тялото си по какъвто и да е начин. Докато се движите, ще откриете чувствата на самота, които изчезват.

 

Запишете се на някакъв „клас“

Говорейки за йога и танц, вместо да го правите сами, помислете за записване в някой клас. Класовете са страхотни места за срещи с хора със сходни интереси като вашите. Те ще ви измъкнат от къщата и ще елиминират чувствата ви на самота.

Регистрирайте се за клас – за всеки клас, където е най-вероятно да срещнете хора, които харесват същите неща, които и вие. Шансовете са добри, ако се запишете за клас, който прави нещо, което ви харесва или нещо, което искате да научите.

Уроците за импровизация са наистина нов и все по-популярен подход за развиване на по-големи междуличностни умения и за натрупване на увереност, докато се забавлявате.  Те не трябва просто да бъдат тренировки или импровизирани класове. Харесва ли ви скулптурата? Писането? Каквото и да ви хареса, вероятно има клас за него в града, в който живеете.  Отидете там и се присъединете още утре.

 

Обадете се на приятел или роднина

Можете да се свързвате с другите чрез социални медии или дори по-добре чрез телефонно обаждане или среща лично. Самотни сме, това е, защото сме гладни за връзка. Ето защо, да правим нещо, което да ни помогне да се чувстваме свързани.

 

Отидете на терапия

Всеки понякога се чувства самотен, но ако се окажете самотни за постоянно, може би е време да потърсите помощ. Ако самотата започне да става хронична, трябва да се посети терапевт. Например, може би не сте привързани към родителите си или не знаете как да се култивира близостта с другите. В тези случаи, работата със специалист е особено важна. Ако повечето хора се чувстват самотни, това може да е знак за нещо по-сериозно, което се нуждае от по-дълбока намеса. Самотата може да бъде продължаващият опит на хора, които са депресирани и се чувстват извън или изолирани от социалния свят.

Терапията може да ви помогне, ако изпитвате самота, свързана с депресия или социална тревожност. С лечението самотата, свързана с депресията, може да бъде много облекчена. Понякога самотата е резултат от социална тревожност, срамежливост или липса на умения в социалните ситуации. Индивидуална терапия или подобен процес, който помага на човек да разбере корените на проблема могат да бъдат много полезни.

 

Знайте, че и това ще отмине

Може да се чувствате отчаяно самотни точно сега. Знайте, че самотата е напълно нормална и че тя ще мине. Направете някои от предложените от експертите дейности – присъединете се към класа, направете нещо творческо, раздвижете тялото си или позвънете на приятел. След това се усмихвайте и знайте, че самотата ви ще мине и скоро ще се почувствате добре.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Неща, които трябва да спрете да правите с кожата си точно сега

6 причини да заобичате черен шоколад