in

Кои са полезните и кои вредните салати

Това зависи от добавките, които слагате в салатите. Правилните подправки помагат да се получи здравословна храна, богата на витамини, минерали, полезни мазнини и бавни въглехидрати. Други съставки могат да напълнят салатата с излишни калории, мазнини, сол и захар.

Лошо: салата с кремообразна подправка

Домашно сирене, сирене с плесен, моцарела, сметана и други подобни съдържат много калории. В 2 супени лъжици синьо сирене има почти 150 грама калории и 15 грама мазнини. Така салатата има повече мазнини, отколкото има в един чийзбургер с пържени картофки.

Лошо: салата с обезмаслена подправка

Нискокалорийните подправки често са пълни със сол и захар, за да създадат приятен вкус. Правилната мазнина прави салатата по-вкусна и здравословна. На организма ни е нужна мазнина, за да получи определени витамини.

Хубаво: използвайте зехтин и оцет

Пригответе дресинга сами. Зехтинът е богат на ненаситени мазнини, които са полезни за сърцето. Добавете винен оцет, балсамико или сок от лимон. Можете да сложите малко дижонска горчица и мед за по-добър вкус и аромат.

Лошо: салата с хрупкаво пиле

Зелената салата с пиле е здравословна на пръв поглед, но само, ако месото не е пържено или панирано. В този случай салатата се превръща в калорична бомба, вредна и за сърцето, и за талията.

Хубаво: салата с пиле на грил или риба на скара

Само с една зелена салата, човек не може да се наяде. Ето защо трябва да добавим и малко белтъчини към нея, като например пилешки гърди, риба тон, сьомга или друга риба, задължително печени или варени.

Лошо: салата „Айсберг“

Не си поръчвайте тази класика, ако искате да хапнете нещо леко. Благодарение на сиренете и бекона в нея и на мазната подправка, салатата съдържа 4 пъти повече мазнини, отколкото говеждия стек. На всичкото отгоре не осигурява и достатъчно хранителни вещества.

Хубаво: зелена или зелева салата

Колкото повече зеленина има в салатата и, колкото по-тъмна е тази зеленина, толкова по-добре. В тези салати има много хранителни вещества, много витамини и минерали, които засилват имунитета. За разнообразие заменете марулята със спанак, рукола, лапад или киселец.

Хубаво: зеленчукова салата

Салатата от зеленчуци, подправена с оцет и зехтин е вкусна, хрупкава и много полезна. Ярък акцент в нея си остават доматите, краставиците и чушките, но може да бъде разнообразена с печено брюкселско зеле, сладки картофи и зеленина.

Лошо: салата с крутони

В крутоните и готовите сухари се съдържа голямо количество сол и малко хранителни вещества. Ако искате салатата ви да е хрупкава, добавете моркови, ядки и семки.

Хубаво: плодова салата

Плодовете са сладки, засищат и имат много антиоксиданти. Ако добавите ядки, салатата ще стане още по-питателна и полезна. Важното тук е да използвате пресни плодове и ядки, а не обработени с подсладители.

Лошо: салата „Тако“

В някои от тези салати се съдържат повече калории, отколкото в „Бурито“. Тези салати се сервират върху печена тортиля. Такава „възглавничка“ сама по себе си има 400 калории. После се добавя говеждо, сирене, сметана и гуакамоле. Тази салата съдържа повече от 800 калории.

Хубаво: салата с черен боб и авокадо

Фасулът е добър източник на антиоксиданти, белтъчини и фибри, а също на желязо, което дава енергия. Авокадото ще добави кремообразната текстура и полезни мазнини.

Лошо: салата с майонеза

Вареното месо, варените яйца и рибата по отделно са добър източник на белтъчини, но, ако към тях добавим майонеза – с много мазнини, сол и калории, ситуацията става различна. Ако искате лека „Руска салата“ добавете в нея лека майонеза или обезмаслена сметана, или обикновено кисело мляко, а защо не и малко горчица.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

На гости на Дядо Коледа

Модната атракция на сезона: цветно кожухче