in

Кои са заблудите за зърнените закуски?

Рекламите упорито ни натрапват готовите сухи закуски, които са подходящи за всеки. Така шоколадовите топчета ще заредят с енергия децата и дори ще повишат интелекта им, с овесени ядки и пшенични трици всяка дама ще постигне идеалното тегло, а мюслито ще държи всеки сит през целия ден. Ползите от бързите храни са напълно отхвърлени от британски учени. Според тях, сухите храни за закуска са същите като газираните напитки и сладкарските изделия и заедно с чипса и фаст-фуда са в петицата на най-вредните за човека продукти.

На вкус и цвят

Стелажите в супермаркетите се огъват от разнообразието на сухи закуски. Производителите са се постарали всеки вкус да бъде задоволен. Дори и най-капризното дете ще намери с какво да се нахрани – корнфлейкс, мюсли, топчета, звездички, със сушени плодове или не, с ядки или с шоколадови парченца… Безусловният плюс е, че всички тези закуски са зърнени, а това означава – фибри. В процеса на технологията на приготвяне, изходният продукт се променя до неузнаваемост и очакваните ползи от сухата закуска намаляват в пъти. Така например, от ориз и пшеница, приготвени под налягане се получават въздушни топчета. Другите фигури се правят от брашно, което се изсипва в специален апарат и под въздействието на пара излиза през отвор в определена форма. Технологията на царевичния корнфлейкс също е интересна – царевичното брашно се вари няколко часа в захарен сироп, после се охлажда, изсушава и се пържи на 300 градуса. След това се залива с карамел или се добавя още захар, мед или шоколад. Особено внимание заслужават закуските-крънч – те се пържат в масло. Трябва да се знае, че посочените технологии унищожават всички полезни микроелементи и други вещества в продукта, а после ги обогатяват изкуствено. Изключение прави само мюслито, което претърпява минимална намеса. Според диетолозите, единствено мюслито е полезен продукт за закуска от всички бързи сухи закуски.

Не брой калориите

Може ли да се отслабне със сухите зърнени закуски или ще се получи точно обратното? Ситуацията е такава, че въглехидратите, които трябва да засищат за дълго, в процеса на производство стават бързи въглехидрати, които лесно се усвояват от организма и гладът настъпва много по-рано от очакваното. В 100 грама корнфлейкс се съдържат 400 ккал, а в шоколадовите закуски – 500 ккал. За сравнение – 100 грама средно мазно свинско съдържа 230 ккал. Освен това, зърнените закуски са подправени с какво ли още не и това добавя още калории. Млякото, което наливаме в закуската е още 50 ккал. Ето как една закуска става висококалорична.

По избор

В кои случаи сухата закуска не е най-доброто начало за деня? Диетолозите препоръчват да се избира по-натурална и естествена храна за хората, заети с физическа дейност, понеже ще огладнеят много бързо след сухата зърнена закуска. Най-добрата закуска за физически натоварени хора е от месо, яйца и салата. Тези продукти съдържат аминокиселини от животински произход. Не трябва да ядат сухи зърнени закуски и тези, които страдат от заболявания на стомашно-чревния тракт. Децата не бива да се хранят с такива закуски повече от 2-3 пъти в месеца. Мюслито е противопоказно за деца под 6 години. За тях това е доста груба храна и може да раздразни стомаха и да предизвика гастрит. За всички възрасти сухите закуски със захар, шоколад или карамел могат да причинят затлъстяване, високо ниво на холестерола, захарен диабет и дори нарушения в работата на черния дроб и бъбреците.

Минусите в плюс

Зърнените закуски не трябва да се ядат на сухо, защото се отделят прекалено много храносмилателни сокове, а това е пряк път към гастрит. От всички сухи закуски трябва да изберем корнфлейкса, защото има по-малко оцветители и добвки, отколкото в шоколадовите топчета, звездичките и пр. Когато заливаме порцията с мляко – прясно или кисело, получаваме допълнително калций и животински белтъчини. Най-малко калории има в закуските за диабетици – тук захарта е заменена с подсладители. Най-полезната закуска е мюсли със сушени плодове и ядки.

Какво мислите?

-2 points
Upvote Downvote

Total votes: 2

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 2

Downvotes percentage: 100.000000%

28 признака, че трябва да се ожените

Асистентката на Доналд Тръмп затъмни Мелания