in

Как се спира хълцане?

В миналото в САЩ живял фермер, който не спрял да хълца в продължение на 68 години. Така и не било изяснено защо го споходила такава беда. Това не попречило на фермера да се ожени и да отгледа деца. Така, че е малко смешно, ако се притесняваме от хълцането си. Ето достатъчно действащи начина да го спрем, които са проверени и препоръчани от лекар.

1. Отпуснете се. Причината за хълцането може да е вълнение. Когато нервничим, правим прекалено резки вдишвания. Въздухът разпъва стомаха, стимулира нервите му и дразни диафрагмата. Опитайте да дишате спокойно.

2. Стоплете се. Понякога причина за хълцането е преохлаждането.

3. Яжте бавно. Когато бързате и се опитвате колкото може по-бързо да преглътнете, заедно с храната, в стомаха попада и излишен въздух.

4. Не пийте газирано – то също има въздушни балончета.

Какво да направим, ако сме сами у дома?

1. Натиснете с палец основата на езика: спазьмът на хранопровода ще спре спазмите на диафрагмата. Само не се престаравайте, защото ще се появи гадене.

2. Изпийте голяма чаша вода на малки глътки. За по-голяма ефективност поставете чашата по-далеч от себе си и наклонете тялото си.

3. Изяжте нещо много кисело, като парченце лимон, например. Или поръсете езика със захар.

4. Обхванете носа и устата с книжен плик и дишайте, докато почувствате недостиг на въздух. Заради въглеродния двуокис, диафрагмата ще се отпусне и хълцането ще спре.

5. Изплакнете гърлото си с топла вода.

6. Опитайте метода от Тексас: там хълцането се спира с червен конец или ивица плат, с които се обвързва главата на нивото на горната част на носа. Така вниманието се прехвърля от хълцането, на чуждия предмет.

7. Отворете широко уста, издърпайте леко езика и го подръжте така няколко секунди.

Ако не сте сами:

1. Помолете някой да ви изплаши – стар и проверен способ.

2. Хванете се на бас. Ако не престанете да хълцате след няколко минути, ще се наложи да дадете пари. На някои това им помага.

Ако хълцате на обществено място:

1. Леко натиснете очите си с палци.

2. Седнете и се наведете напред. Така се създава определен натиск върху стомаха.

3. Смучете кубче лед или изпийте вода на малки глътки – най-добре през сламка.

4. Пребройте хората върху ескалатора или кажете азбуката наобратно, потопете се в работа и изобщо – отвлечете си вниманието от хълцането.

5. Вдигнете ръцете си над главата и се протегнете, като направите няколко дълбоки вдишвания и издишвания, после задръжте дъха си .

Обърнете се към лекар, възможно е хълцането да е симптом за болест, ако:

– Нито един метод не помогне.

– Ако хълцането продължава повече от час.

– Ако хълцането често се повтаря или, ако причинява болка.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Какви са хитовите бански за 2018

Как принц Уилям и Кейт Мидълтън ще нарекат третото си дете