in

Как се отслабва с 16-часово гладуване

Най-накрая се появи начин за отслабване, при който се яде всичко, което ви се иска. Това е т.нар. интервално гладуване или fasting. Ефективността на този метод за избавяне от излишните килограми вече е потвърдена от много диетолози. През последните години, този режим на хранене набира огромна популярност сред желаещите да отслабнат без много лишения. Дълго време експертите пропагандираха редовен прием на храна, уверявайки, че храненето по 5 пъти на ден ускорява метаболизма и помага за по-бързо отслабване. В резултат, съвременните жени се страхуват да пропуснат закуската и ядат, без да са гладни. Наистина ли организмът ни се нуждае от такъв режим? Наскоро западните специалисти достигнаха до извода, че няма нищо страшно в това да се пропусне първия прием на храна и да се гладува до обяд, а дори и до вечеря. Това противоречи на всички принципи на правилното хранене, които вече знаем, но интервалното гладуване действително помага за отслабване.

В какво се изразява интервалното гладуване?

Това е режим на хранене за отслабване, като най-популярна е системата 16/8. При нея може да се яде през 8 часа от денонощието, а през останалите 16 да се гладува. Подобно хранене принуждава тялото да изгаря мастните запаси. Основният плюс на фастинга е в това, че не трябва да се отказвате от храната съвсем, а да пропускате закуската, обяда или вечерята. Това е много по-просто от емоционална гледна точка, в сравнение с абсолютното гладуване или пък с разтоварващи дни само на сокове. Няма никакво ограничаване на продукти, което означава, че можем да си позволим всичко – десерт, пържена храна, хляб или сладкиш.

Принципи на интервалното гладуване

16-часовият отказ от храна оптимизира секрецията на инсулин и това прави организма по-малко чувствителен към въглехидратите с висок гликемичен индекс и намалява чувството на глад. По време на гладуването, организмът изгаря мастните запаси, без да се занимава с преработка на храна. Освен това, празният стомах може да си почине, което пък ще повиши имунитета и ще подобри хормоналния фон. Някои диетолози са убедени, че такъв принцип на хранене намалява възпалителните процеси в организма, регулира нивото на захарта в кръвта и подобрява умствените процеси. При съчетаването на интервално хранене със силови тренировки може да се натрупа мускулна маса, за сметка на изгорените мазнини, а тялото ще стане по-релефно стегнато.

Кога може да се яде?

Като начало трябва да определим кога ни е по-лесно да гладуваме – сутрин или вечер? Ако ни е по-лесно да пропуснем закуската, това означава, че след вечеря в 8 часа, можем да ядем чак в 12 на обяд на другия ден. Ако не сме много гладни, можем да заменим обяда с лате с кроасан и да продължим да отслабваме. Ако пък не можем да се откажем от закуската, това означава, че в следващите 16 часа, трябва да гладуваме. Погледнете на нещата от друга страна – в нищо не сте ограничени във времето, определено за хранене.

За кого интервалното хранене е забранено?

Както и при всяка друга диета, интервалното хранене има противопоказания и, преди да експериментирате с тялото си, по-добре се консултирайте с лекар. Фастингът е противопоказен за хора с гастрит и с проблеми с жлъчката, за бременни жени и за кърмачки.


Какво мислите?

-2 points
Upvote Downvote

Total votes: 2

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 2

Downvotes percentage: 100.000000%

Анджелина и Брад отново шокираха Америка

Какво да обличаме за офиса през тази пролет?