in

Как да си осигурим витамин К през зимата?

Витамин К е важно хранително вещество, което помага за коагулацията на кръвта и правилния растеж на костите. Витаминът е добра профилактика срещу остеопороза и сърдечни заболявания. Ежедневната доза, необходима за правилното функциониране на организма, е 90 микрограма за жените и 120 за мъжете.

Яжте повече зеленолистни. Спанакът наистина е полезен, а ако към него добавим който и да е вид зеле, ще си набавим така необходимия витамин К. Термично обработеното зеле е отличен източник на витамин К. Само половин чашка от този продукт съдържа 550 микрограма. В същото количество сурово зеле има 274 микрограма. Опитайте броколи и брюкселско зеле, които съдържат от 110 до 150 микрограма витамин К на половин чашка. Другите подходящи варианти са праз лук, аспержи и магданоз.

Изяжте една ябълка. Като цяло, ябълките не са много богати на витамин К, но някои видове могат да повишат нивото му в кръвта. Среден размер зелена ябълка добавя 60 микрограма витамин К към дневното потребление. Половин чашка сушени сини сливи без костилки съдържат 50 микрограма, а в половин чашка грозде – 11.

Гответе със соево масло. Соевото масло е богато на най-разпространената форма на витамин К – филохинон.

Използвайте повече ядки в храната си. Те са богати на фибри, полезни масла и други основни хранителни вещества, които се борят с възпалителните процеси и помагат на сърцето да остане здраво и силно. Кашуто и кедровите ядки са основен сред ядките, източник на витамин К. Можете да ги добавяте към салатите, пастата или да ги консумирате като отделна закуска.

Хапвайте повече риба. Богатите на Омега 3 мастни киселини риби, каквато е сьомгата, трябва да се консумират 2 пъти седмично. Рибата съдържа белтъчини и минерали, които понижават кръвното налягане и предотвратяват сърдечни пристъпи и инсулти. Сготвената сьомга има малко съдържание на витамин К, но 100 грама консервирана риба тон в масло осигурява 237 микрограма витамин К.

Можете да подправяте пастата си с готов спаначен сос, който ударно ще достави на организма витамин К. Ако предпочитате доматен сос или сос маринара, те също са източници на витамин К.

Ако бързате, просто изпийте един сок от любимите си плодове и зеленчуци. Три четвърти чаша сок от моркови зареждат с доза от 28 микрограма витамин К. Същата порция от полезния витамин можете да получите и от чаша сок от нар. Някои от натуралните сокове в магазина са допълнително обогатени с витамин К. Четете етикетите!

Гответе с ферментирала соя. Тя се нарича нато и е основен продукт в японската кухня през последните 100 години. Това традиционно ястие съдържа огромно количество витамин К, а именно – 850 микрограма в едва 75 грама соя. Редица изследвания показват, че нато може да забави загубата на костна маса при жените след менопаузалния период. Това е невероятна профилактика срещу остеопороза.

Количеството витамин К, което се получава от продуктите зависи от това, как те са приготвени. Замразените продукти съдържат повече витамин К, отколкото пресните. Това се обяснява с факта, че замразените зеленчуци губят част от водата си и в тях остава витамин К в концентриран вид.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

5 навика, които развалят красотата ни

Най-добрите нематериални подаръци за любимия