in

Как да решим проблемите с гърба

Има лесни занимания за подобряване на осанката и за отпускане на напрегнатите мускули на гърба. Важното е упражненията да се изпълняват редовно и, ако може, под погледа на треньор.

Проблем 1: Слаб гръб

Решение: Занимания на тренажор и плуване.

Днешните тренажори позволяват мускулите да се тренират много ефективно. Да се състави индивидуална програма от специалист във фитнес зала изобщо не е сложно. Важното е да се подберат индивидуалните за всеки натоварвания и упражнения и те да се повтарят оптимален брой пъти. Не забравяйте за задължителното разгряване преди всяка тренировка. Това може да са наклони на главата вляво и вдясно, завъртания на корпуса и ръцете, махове на ръцете и краката. Силовите упражнения не се правят без контрол от треньор.

Плуването е едно от най-добрите упражнения за здрав гръб. Така едновременно гърбът се отпуска и се тренират мускулите. Различните стилове плуване задействат различни групи мускули, затова трябва да се комбинират. По време на плуване се включват и дълбоките мускули на гърба, изпълняващи важна функция за гръбначния стълб. Полезно е и плуването с дъска, когато работят само краката.

Проблем 2: Схванат гръб

Решение: Пилатес и йога

Системата от упражнения, разработена от немския спортен специалист Йозеф Пилатес позволява дори хората с тежки травми на гърба да възвърнат радостта от движението. В началния етап, упражненията се правят на килимче, където се учи контролиране и координация на тялото. Важно е упражненията да се изпълняват плавно и с точна техника. По-сложните упражнения се правят на специални тренажори.

Що се отнася до йогата, то тя се практикува само в определените студия. Ако се прави непрофесионално, асаните могат да навредят на гърба, а не да го излекуват.

Проблем 3: Прегърбване

Решение: Танци и плуване

Няма по-приятен начин за изправяне на осанката от танци по двойки. Заниманията два пъти седмично са достатъчни да укрепят мускулите на гърба и да ви приучат да държите гърба в изправено положение и в ежедневието. Освен това, танците освобождават организма от стреса и вътрешните комплекси, които често причиняват прегърбване. Ако танците по двойки не са по вкуса ви, можете да опитате Фламенко и Бели денс. Ако имате заболявания на гръбначния стълб, избягвайте подскоците и резките движения на корпуса.

В басейна може да коригирате осанката, като плувате по корем. Ако се занимавате по-сериозно с плуване, подходящите стилова за вас са Брус и Кроул. Редовното плуване ефективно отпуска мускулите на гърдите и корема и натоварва мускулите на гърба. Важно е температурата на водата да не е по-ниска от 28 градуса. Топлата вода е изключително подходяща за разтоварване на гръбначния стълб.

Универсални упражнения за здрав гръб

Долепете гърба си до стената, като опрете тила, лопатките, задните части и петите. Отпуснете плещите си малко напред и пак ги дайте назад. Изправете шията нагоре. Повдигнете се на пръсти и плъзнете гърба по стената нагоре. Задръжте в това положение 5 секунди. Върнете се в изходно положение. Клекнете, без да помръдвате стъпалата от пода. Разтворете коленете си, без да отлепвате гърба си от стената. Станете бавно. Изтеглете ръцете и раменете надолу, а главата нагоре, като протягате шийния дял на гръбначния стълб нагоре. Отпуснете и се върнете в изходно положение. Повторете всяко упражнение по 10 пъти.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Миеш ли зъбите си правилно? Ето някои грешки, които може би допускаш.

7 невероятни дестинации за еднополови двойки