in

Как да предотвратиш напълняването този сезон

Това време на годината изглежда, че е изпълнено с изкушения за храна, съчетано с доза празничен стрес и по-студено време, което ни прави много по-малко мотивирани да се измъкнем и да се движим и упражняваме. Това определено е идеалното време  за наддаване на тегло. Въпреки че проучванията показват, че повечето хора качват килограми по време на празниците, експертите не са съгласни с това колко точно хората пълнеят по време на празничните дни. За съжаление изглежда, че хората, които вече са с наднормено тегло, са склонни да напълнеят повече от обикновените хора по време на ваканционния сезон.

Естествено, това съвсем не означава, че наддаването на тегло е задължително по време на празниците. Можете спокойно да избегнете допълните килограми като следвате няколко прости стъпки:

 

Избирайте сезонни храни

Има толкова много храни, които се предлагат по време на празниците, които не са налични в други периоди от годината, и определено трябва да им се насладите. Искате ли част от специалния от специалния пай с орехи на баба ви? Отрежете си парче и се насладете на него без вина! Не се ограничавайте от храни, които обичате. Вместо това избягвайте храни, които не са ви любими.

Оставянето на няколко специални третирания през този сезон може да предотврати преяждането и да ви помогне да спестите калории. Проучете опциите, преди да напълните чинията си и изберете два или три елемента, които обичате, а след това запълнете останалата част от чинията с по-здравословни опции.

 

Яжте умно

Внимателното хранене включва обръщане на внимание на вашите сигнали за  глад и пълнота, за да се предотврати преяждане. Това е голямо умение за поддържане на тегло, което ви позволява да слушате сигналите на  тялото си. С толкова много изкушения, които се предлагат наоколо по време на празниците, може да е трудно винаги да се съобразявате с това, което ядете. Не прекъсвайте грижата за здравето си по време на празниците, трябва да го направите по-приоритетен от всяко друго време, Колкото по-внимателни, интуитивни и подготвени сте, толкова по-лесно ще преживеете празниците.

Внимателното хранене включва ядене, когато сте физически гладни и спиране, когато тялото ви е задоволено, не пълнено или препълнено. Поставете си целта да ядете всичките си ястия по този начин, като обръщате внимание на това, как се чувства тялото ви, докато ядете, и ще си спестите много напрежение по време на празниците.

 

Избягвайте сладките изкушения

Ако сте домакин на празнична парти, то знаете, че остатъците могат да издържат дни и може да се окажете ровейки в хладилника за нещо по средата на нощта. За да избегнете това, дръжте всички лакомства далеч от очите си. Колкото по-малко ги виждате, толкова по-малко ще се изкушавате. Според едно проучване, бонбони съхранявани в прозрачен буркан се ядат 50% по-бързо от тези в непрозрачен. Тук важи с пълна сила приказката: Далеч от очите, далеч от сърцето.

Изпратете гостите си вкъщи с остатъците  или ги занесете на работа на следващия ден, така че те да не успеят да ви изкушат. Дръжте хладилника, зареден със здравословни храни, между празничните партита, което улеснява поддържането на теглото и здравословното хранене.

 

Не забравяйте плодовете и зеленчуците

Най-лесният начин да се намалят калориите, без да се мисли много, е да се ядат повече плодове и зеленчуци. Това не е само добро правило за празниците, но и целогодишно. Плодовете и зеленчуците са пълни с вода и влакна, като и двете нямат калории. Така че, можете да ядете повече храна без допълнително натоварване. Така, когато седнете на масата, не опитвайте от всичко. Изберете любимите си ястия изапълнете остатъка от чинията си със свежи плодове и зеленчуци.

 

Спортувайте

В началото на всяка седмица, погледнете календара и графика си и си запишете час за  упражнение. Определете предварително кога ще упражнявате, какво ще направите и колко дълго ще го вършите.  Превръщането на спорта в приоритет ще ви помогне да увеличите настроението, да намалите стреса, да ограничите вината и да балансирате прекаляването с вкуснотии по време на празничните дни.

 

Хидратирайте се

Дехидратацията може да ви накара да мислите, че сте гладни, дори когато не сте. Когато си мислите, че сте гладни заради всички аромати на празник, ястия и реклами, изпийте чаша вода или си направете чаша билков чай. След това решете дали наистина сте гладни.

Да останете хидратирани може да ви даде нещо допълнително по време на празнично парти, така че да не започнете  веднага да търсите храна. Също така, ако пиете малко вода преди хранене, това може да ви помогне да ядете по-малко. Водата може също така да предотврати някои от ефектите на алкохола. Така че, започнете всяко парти с голяма чаша вода, преди да скочите смело във всички ястия и забавления.

 

Намалете алкохола

Алкохолът може да понижи задръжките ви, като ви кара да преядете. Също така е с високо съдържание на калории, които да добавите към дневния си прием. Ако искате да пиете алкохол, опитайте бял шприцер – коктейл направен от бяло вино, газирана вода и лимон. Това е ниско калорийна напитка, която да пиете бавно.  Намирането на нискокалорична напитка и отпиване бавно в продължение на един час или два може да ви помогне да пиете по-малко цялостно, да контролирате това, което ядете  и съответно да приемате по-малко калории. Плюс това, по-малкото количество алкохол ще ви спести махмурлука на следващия ден.

 

Почивайте си

Празниците могат да бъдат много изтощителни и стресови, особено ако посрещате роднини и трябва да се грижите за всичко и всички. Допълнителният стрес може да ви накара да ядете още повече и съответно да ви помогне да качите допълнително няколко килограма до края на почивката. За да избегнете това, осигурете на тялото си здравословен сън и достатъчно почивка. Така, освен  че ще се спасите от преяждане, ще си осигурите добро настроение по време на празничните дни.

 

Редуцирайте стреса

Сънят, стресът и преяждането вървят ръка за ръка. Когато сте прекалено стресирани и уморени, не сте склонни да се интересувате от това, което ядете или дали продуктите, които избирате са с добро качество. Когато не спите и не ядете правилно, стреса е следващото, което да очаквате.

За да се справяте със стреса по време на празниците, трябва да сте „в съответствие с рутината си, колкото е възможно най-много … да се храните здравословно, да сте хидратирани, да бъдете физически активни. Проблемът е, че много хора се фокусират прекалено много по време на празниците и се отказват от ежедневната си работа и задължения, което затруднява поддържането на баланс и става все по-трудно да се върнем към редовния ритъм на нещата, когато празниците свършат.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

26 ползи на това да имаш връзка докато си млад

5 основни тренда в грима за 2018