in

Какво се случва с тялото ви, когато получи 8 часа сън

Кой има време за осем часа сън? Всички сме чували старата поговорка „ще спиш, когато умреш.“ Е, това действително е може да е вярно, но има вероятност смъртта да дойде по-бързо, ако не поставите съня си в приоритетите на вашия живот.

Оказва се, че сънят е абсолютно необходим за почти всяка част от живота ни и е време да започнем да му обръщаме внимание. Започнали сме да го приемаме за даденост или да се задоволяваме с много по-малко от необходимото.

Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) в действителност са нарекли лишаването от сън – епидемия на общественото здраве и установяват , че около 40% от хората не получават достатъчно сън. Повечето възрастни, които искат да са здрави се нуждаят от седем до осем часа сън на нощ. Адекватният сън буквално ни е от полза във всички частина живота ни – от превенция на заболяванията до щастието – така че нека настроим часовника. Ето нещата, които се случват с тялото, когато му е осигурена адекватна почивка!

 

Можеш да научиш повече

 

Спането осем часа е абсолютно необходимо, за да се учи някакво ново умение. Липсата на сън води до изтощение по време на деня, което те кара да се концентрираш трудно върху нови умения – но тук нещата стоят по-сложно. Учените тепърва започват да разкриват изследвания, които разкриват как мозъците ни обработват нова информация, докато спим. Това означава, че когато се събудите на сутринта, вече имате по-добра представа за новите си умения, отколкото, когато главата ви просто полегне на възглавницата.

Ако се опитвате да научите нещо, независимо дали е физическо или духовно, научавате го до определена точка с практиката. Но нещо се случва докато спите, което ви кара да го научите по-добре. Без значение какво се опитвате да научите, от дизайн на сайт до някакъв спорт, сънят ще ви помогне да постигнете целите си по-бързо.

 

Често, когато сме в учебна среда, ние не разполагаме с много допълнително време. Ако планирате да прекарате уикенда пишейки дисертация за докторска програма, най-вероятно не планирате да спите много. Ако се опитвате да се вмъкнете в някакъв краен срок, вие сте готови да пожертвате своя сън. Това е тежко и изисква лишаване от сън, което ясно уврежда обучението.

 

Ти ще станеш класически пианист

Добре, може би няма да бъдете поканени в Карнеги Хол скоро, но да спите цели осем часа сън е от съществено значение, за да си спомните как да направите нещо. Физическите умения, като каране на велосипед или свирене на пиано, изискват от нас да използваме нашата процедурна памет. По време на сън мозъкът ни обработва процедурните си спомени.

Необходимо е да получите препоръчаните седем, осем часа сън, ако искате тези физически задачи да се отпечатват върху мозъка ви. Това далеч надхвърля мускулната памет – това е сънна памет! Това явление обяснява как можете просто да се качите на велосипед по време на вашето пролетно пътуване до Италия, въпреки че не сте се го ползвали от началното училище.

 

Чувстваш се по-щастлив

Всички се чувстваме ужасяващо, когато сме уморени. Малките задачи просто се правят по-трудно и можете бързо да се разочаровате. По-малко вероятно е да сме в състояние да се справим с нашите емоции, а тази въртележка ни кара да се чувстваме изтощени и раздразнителни.

Много неща, които приемаме за даденост, са засегнати от сън. Ако спиш по-добре, със сигурност можеш да живееш по-добре.

 

Няма да се чувствате толкова гладени

Оказва се, че спането осем часа прави много по-лесно да регулирането на апетита и теглото ни. Когато спим, тялото ни е в състояние да произведе точното количество лептин, хормона, който позволява на мозъка ни да знае, че сме сити и че е време да спрем да ядем. Когато нямаме достатъчно сън, имаме проблеми с регулирането на нивата на хормоните и този дисбаланс води до желание за храна.

Сънят и метаболизмът се контролират от едни и същи сектори на мозъка. Когато сте сънливи, някои хормони се покачват в кръвта ви, а същите тези хормони предизвикват апетит.

 

Ще отслабнете

Проучванията показват, че хората, които спят по-малко от шест часа на нощ, са много по-склонни да имат по-висок индекс на телесна маса (ИТМ), отколкото тези, които получават препоръчаните осем часа. Лекарите дори смятат, че липсата на сън е сериозен рисков фактор за затлъстяването.

Спането в продължение на осем часа е свързано с регулиране на нашият метаболизъм и апетит. Когато не спим достатъчно, нашите хормони са извън баланса, което може да доведе до лошо вземане на решения и глад за храна. Много по-лесно е да се откажете от това карамелено брауни, когато се чувствате енергично и оптимистично.

 

Сърцето ви ще ви бъде благодарно

Осигуряването на осем часа сън е важно и за здравето на сърцето. Лишаването от сън ни поставя в по-висок риск от сърдечни пристъпи, високо кръвно налягане и висок холестерол. Всъщност, ако спите по-малко от пет часа на нощ, вие се излагате на 45% по-висок риск от сърдечни пристъпи. Олеле! Сънят определено може да намали нивата на стрес и с това хората могат да имат по-добър контрол върху кръвното си налягане. Също така вярваме, че сънят засяга нивата на холестерола, което играе съществена роля в сърдечните заболявания.

 

Ще избегнете дребни главоболия

Всички ние се чувстваме малко безполезни, когато не сме се наспали,  но всъщност това се простира отвъд обикновените глупости. Когато нямаме осем часа сън, буквално губим способността си да интерпретираме събитията рационално или да вземаме правилни решения. Нашето поведение става малко нестабилно, защото имаме по-голяма вероятност да направим незабавни преценки.

 

Няма вероятност да „хванете“ диабет

 

Диабетът се е превърнал в епидемия  и се оказва, че сънят може да играе голяма роля. Сънят засяга способността ни да регулираме нивата на глюкозата или кръвната захар.

 

При проучвания на здрави възрастни, които преминавали от осем часа сън на нощ, до четири, те започнали да обработват глюкозата по-бавно. Ако нивото на кръвната Ви захар се окаже твърде високо, прекалено дълго, прескачаме на влака за хронични заболявания  и най-вече  диабет.

 

Ще се борите по-бързо с инфекциите

Често сте болни и имате настинки? Започнете да превръщате съня си в приоритет. Чувствате ли се като дете, което си е останало вкъщи болно, а майка ви  изпраща в леглото, вместо да ви позволи да играете видео игри? Тя най-вероятно иска да увеличи максимално съня ви!

 

Проучванията показват, че има причина да се чувстваме допълнително сънливи, когато сме болни. Това е начинът на нашия организъм да се подобри. Колкото повече сън получаваме, толкова по-добре нашата имунна система се бори с инфекциите.

 

Ще живееш по-дълго

Да, вероятно сте знаели, че идва това. Ако сънят прави сърцето ви по-здравословно и мозъкът ви по-щастлив, вероятно ще ви помогне да живеете по-дълго.

Проучване,  съобщава, че хората, които спят по-малко от шест часа на нощ, са с 12% по-голяма вероятност да преживеят преждевременна смърт! Интересното е, че тези, които спят твърде много, повече от осем до десет часа на нощ,  също имат 30% по-голям риск от преждевременна смърт! Изглежда, че осем часа е сладкото място.

 

Ще правите по-хубав секс

Ако вашият сексуален живот е един от вашите новогодишни приоритети, започнете да получавате достатъчно сън. Когато обаче не спите достатъчно вие намалявате либидото си, така че не само ще бъдете изтощени, но просто няма да се чувствате готови да правите секс.

Да не говорим, че хората, които не получават осем часа сън, са по-склонни да имат сексуални проблеми като еректилна дисфункция. Съсредоточете се върху това да се грижите за себе си и да сте достатъчно спали и всички сексуални грижи ще се изчезнат.

 

Ще бъдете по-внимателен шофьор

Всички сме шофирали, когато сме били уморени. Често се случва и да нямаме избор. В тестовете за шофиране, водачите, които са лишени от сън, по-скоро са в категория „шофьори с увреждания“, отколкото нормални водачи на МПС. Всъщност, шофирането в уморено състояние причинява до 100 000 катастрофи и 1500 смъртни случая всяка година.

 

Ще имате безупречна кожа

Ако по-здраво сърце и по-нисък риск от диабет не ви привлече вниманието, достатъчно сън ви кара да изглеждате по-млади. Сънят е времето, когато нашите тела вършат най-добрите си ремонтни работи.

Оказва се, че хората, които получават достатъчно сън, се възстановяват по-добре.

 

Ще избегнете мигрената

 

Ако някога сте страдали от хронични главоболия или мигрени, знаете ли колко болезнени могат да бъдат те. Много от страдащите от мигрена установяват, че сънят може да помогне за облекчаването и.

Оказва се обаче, че сънят действително може да я предотврати. По причини, които все още не са ясни, лекарите стигнаха до извода, че пациентите, страдащи от безсъние, са по-склонни да страдат от мигрена, отколкото при напълно отпочинали пациенти. Дори ако не изпитвате пълна мигрена, опитайте да увеличите съня си, за да помогнете тези досадни ежедневни главоболия да изчезнат.

 

Как да накарате очите Ви да се затварят сами

 

Разбира се, повече сън би бил чудесен, но кой има време? Знаем колко трудно може да се намери време за повече сън, но е ясно, че ако не отделите време за сън, ще отделите време за болест и нещастие по-късно.

 

Първо, опитайте да се придържате към определен график на съня, дори и в почивните дни. Това ще позволи на тялото ви да разбере кога да спре, за да ви помогне да заспите по-бързо. След това започнете да се отделяте от кофеина и времето на екрана преди лягане. Всички знаем, че трябва да направим това, но толкова много от нас продължават да пием кафе следобед и да лежим в леглото, докато преглеждаме социалните медии.

Преди да разберете това ще Ви е помогнало. Вашето тяло и ум ще ви благодарят!

 

 

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Изненадващи ползи от брака

Всъщност болестта на Преслава съвсем не е заразна…