in

Какви са ползите от сауната

Какво повече можем да научим за сауната? Още в древността хората са разбрали, че напарването е полезно за здравето, а в наши дни това е общоприет факт. Какво още установиха учение за употребата на скандинавските сауни и руските бани?

1. Намалява артериалното налягане и повишава еластичността на стените на артериите

До този извод са достигнали учените от Финландия и Великобритания след 24-годишно наблюдение на здравето на 1620 мъже. Оказало се, че сауната действа на сърцето така, както физическите упражнения: честотата на сърдечните съкращения се повишава средно от 65 до 81 удара в минута. Налагането, обратно, пада със 7 пункта, а артериите стават по-еластични. По думите на авторите на изследването, резултатите говорят за това, че хората, които редовно посещават сауна или руска баня чувствително намаляват риска от развитие на сърдечно заболявания.

2. Поддържа работата на мозъка

И на сърцето, и на мозъка са необходими здрави кръвоносни съдове. Посещението на сауна действа благотворно на стените на вените и артериите, като намалява вероятността от развитие на деменция с 66%. Топлината позволява на тялото да си почине добре, а на съзнанието да се отърве от тревожните мисли. Сауната е нужна и за психическото ни здраве и помага бързо и ефективно да се справим с депресия.

3. Намалява риска от развитие на остри респираторни заболявания

Хората, които често посещават сауна, много по-рядко развиват пневмония и други респираторни заболявания. Терапията с пара помага в борбата с вирусите, а топлината намалява отлагането на секрети с белите дробове и подобрява вентилацията им.

4. Подобрява състоянието на кожата

В процеса на постепенно загряване на кожата се ускорява циркулацията на кръвта. А именно чрез кръвта, кислородът и хранителните вещества попадат в клетките на кожата. Освен това, от организма активно се извеждат токсините, солите на тежките метали и другите вредни вещества. Резултатът е здрава кожа, красив цвят на лицето и общо изчистване на организма.

5. Подпомага отслабването

И този приятен бонус от посещението на сауна е научно потвърден. Учените наблюдавали повече от 600 доброволци, които водели предимно заседнал образ на живот до преди експеримента и никога не били посещавали сауна. Предложили им да ходят на сауна поне веднъж седмично, за да се прецени как това ще се отрази на теглото им. Резултатите показали, че доброволците наистина загубили тегло, като единствената промяна в живота им била посещението на сауна. Авторите на изследването свързали това с ускоряването на обмяната на веществата и изхвърлянето на излишната вода от организма.

6. Предпазни мерки

Посещението на сауна не е само приятно, но и полезно занимания. Не бива, обаче, много да се увличаме по него. Лекарите не препоръчват ежедневни сауни, като за достатъчни се смятат 2-3 пъти в седмицата. Ако имаме някакви заболявания, нужна е предварителна консултация с лекар.

Никога не се употребява алкохол преди или по време на престой в сауна. Спиртът обезводнява организма и повишава натоварването на сърцето. Освен това, не бива да се стои прекалено дълго в сауна. Когато почувстваме дискомфорт, трябва да излезем и да отидем да поплуваме в басейна или да вземем прохладен душ. Можем да се върнем обратно в сауната след 15-20 минути. Другото, което е препоръчително да се прави в сауната, е да се пие повече вода. Потните жлези могат да отделят до 30 грама пот в минута и обезводняването е напълно реална опасност.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

10 трика да си направим плодова салата.

Роднините на Николай недоволни от евентуалното преждевременно излизане на Анита Мейзер от затвора.