in

Защо е опасен дисбалансът на захар в кръвта?

Когато става дума за повишено количество на захар в кръвта, много хора мислят, че това задължително е свързано със захарен диабет. Нивото на захарта и балансирането му са залог за нормалната работа на хормоните, за стабилното настроение и психичното здраве. Осъзнаваме или не, в повечето продукти, които редовно приемаме, се съдържа захар. Например в 100 грама плодово мляко се съдържа дозата захар за едно денонощие.

 

 

Повишаване и спад на нивото на захарта

Има голяма зависимост между нивото на захарта и храната. Въглехидратните продукти повишават количеството захар в кръвта. В резултат на това, в организма се отделя инсулин. Представете си, че инсулинът е ключ, който дава достъп на глюкозата (захарта) до всяка клетка. Попадайки в клетката, глюкозата участва във верига от биохимични реакции, в резултат на които се отделя енергия. Енергията е необходима за всички жизнени процеси в клетката: хранене, делене и т.н. Затова след като хапнем нещо сладко, чувстваме прилив на енергия.

А ако прекаляваме със сладкото, нивото на захарта ще стои постоянно високо, постоянно ще се произвеждат големи количества инсулин необходими за проникването на захарта в клетките. Резкият подем на захарта ще се сменя с рязък спад, причинявайки колебания и в количествата инсулин. Този дисбаланс ще повлияе на хормоналното здраве и на състоянието на имунната и на централната нервна система.

 

Какво влияе на нивото на захар в кръвта?

Правилното хранене
Избирайте правилните храни, като четете внимателно етикетите. Имайте предвид, че глюкоза, лактоза и фруктоза са захар и трябва да се избягват. Не е необходима специална диета, а само балансиран прием на различни храни, като се дава предимство на натуралните продукти. Мазнините помагат да се забави просмукването на захарта в кръвта и контролират чувството на глад. Това помага да се справим с апетита към сладко.

Звучи шаблонно, но закуската не трябва да се пропуска, защото от това каква е тя зависи метаболизмът за целия ден. Препоръчително е рафинираната захар да се замени с мед или стевия. Не забравяйте и за чудесните свойства на подправките. Канелата регулира нивото на захар в кръвта и сваля холестерола.

2. Движението като лекарство
Захарта в организма силно се влияе и от движението. Кратките, но интензивни упражнения помагат клетките на мускулите да привлекат повече глюкоза за производство на енергия и снижават общото ниво на захар.

3. Почивка
Сънят влияе на метаболизма. Неспокойният сън или недоспиването, както и сънят в нетипично време на денонощието нарушават биологичния ритъм и секрецията на инсулин. Непълноценният сън повиша нивото на кортизола и хормона на апетита, който ни кара непрестанно да хапваме сладко и да пием кафе.

4. Контрол на стреса
Често подтискаме стреса с шоколад или друг сладкиш, но по-добре ще ни се отразят йогата или медитацията. А също така маслата от лавандула, тамян или роза, които помагат на тялото и душата да се отпуснат.

Признаци за дисбаланс на захар в кръвта
– апетит за сладко и кофеин
– подем и спад на енергията през деня
– проблеми със съня
– нередовен цикъл
– нестабилно тегло или излишни килограми
– пристъпи на паника и депресия
– промяна в настроението

 

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Днес отбелязваме Световния ден за борба със СПИН

15-годишната дъщеря на Синди Крауфорд в рекламна кампания на Marc Jacobs Beauty