in

Ето как да се погрижиш за душевното си здраве, ако не можеш да си позволиш терапия

Чувствате се изтощени, напрегнати, имате нужда да поговорите с някого или просто да разпуснете? За щастие, това не винаги означава, че е време да посетите терапевт. Има много други неща, които можете да направите, за да се погрижите за емоционалното си здраве, които не включват посещение при специалист и няма да ви излязат толкова скъпо. Ето  кои са те:

 

Погрижете се за себе си

Терминът „самоусъвършенстване“ е дума, която всеки приема по различен начин. За някои, това може да означава, да си вземат свободен ден, за да се отдадат на любимите сериали или пазаруване.

Но за хора, които имат проблеми с психичното здраве, самооценката е императив, който често пренебрегваме, което има последствия. Така че, ако искате да се погрижите за себе си, без да се налага да посещавате терапевт, добре е да се отдадете на тази грижа. Отделете време (ако е необходимо, планирайте го) и се захванете с дейности, които не са само полезни но и неща, които ви харесват.Това може да включва приготвяне на красиво ястие, ходене на клас по йога или вземане на вана с балончета през седмицата. И всички тези неща струват по-малко от редовните лечебни сесии.

 

Създайте си сутрешен ритуал

Сутринта може да бъде особено трудно време, когато се борите с депресия или безпокойство. Лесно е да се събудите и да се чувствате негативно за всичко и да попаднете в още по-дълбока дупка. Ето защо е от решаващо значение да има сутрешна рутина, която ви изтръгва от лошите мисли. Направете си сутрешна програма, в която имате време за себе си, независимо дали става въпрос за фитнеса, за ежедневното ви кафе, докато четете вестника или се разтягате за десет минути. Да правите нещо само за себе си всеки ден е от решаващо значение за психичното здраве. Така че, без значение колко малка е активността, все е добре за вас. Друг начин да насочите своята сутрин е с положителни уверения, които отварят ума ви за добри резултати.

 

Бъдете благодарни

Нашият мозък е свързан с негативните мисли. Можем да помогнем да се противопоставим на това, като умишлено се съсредоточим върху положителните неща в живота си. Изследванията показват, че благодарността към три неща, които оценяваме всеки ден, може да подобри настроението и перспективите ни. Можем да се научим да забелязваме и оценяваме положителните неща дори когато имаме предизвикателни обстоятелства.  Така че всеки ден наистина се опитвайте да се съсредоточите върху нещата, които имате. Помага. И много терапевти ще се съгласят.

 

Изключете телефоните

Един от най-важните начини да се грижите за вашето психично здраве е да спите достатъчно всяка вечер. Но това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Ако имате психично заболяване като тревожност, вече е достатъчно трудно да имате здравословен сън. Един доказан начин, по който можете да получите по-добра почивка, е да изключите електронните устройства. Полезно е за вашето психическо здраве, ако си вземете технологична почивка. – Изключете телевизора, компютъра и телефона си един час преди лягане. Технологията стимулира мозъка, което кара умовете ни да останат активни и неспособни да почиват. Изключването на технологията ни позволява да подготвим тялото си за почивка. И ако имате проблеми с това, дръжте книга или списание на нощното шкафче – това ще стимулира, без да ви държи будни.

 

Изпотете се

Независимо дали става дума за йога, бягане или тренировки по баскетбол, упражненията са естествен антидепресант. Те освобождават ендорфини, които взаимодействат с рецепторите в мозъка ви, намаляват възприятието Ви за болка и предизвикват позитивно усещане в тялото ви. Колкото по-добре се чувствате физически, толкова по-добре ще се почувствате емоционално. Освен това, за хората с тревожност, упражненията намаляват стресовите хормони адреналин и кортизол. Така, ако работите с тялото си, ще помогнете на ума си.

 

Хранете се здравословно

Всеки диетолог ще ви разкаже за важността на храненето на балансирана диета; ние се нуждаем от основни хранителни вещества в нашата диета, за да функционираме правилно в ежедневието си. Но това е важно и за психичното здраве.  Здравословното хранене е важно и за доброто самосъхранение. Както при упражненията, колкото по-добре се чувствате физически, толкова по-добре ще се чувствате емоционално. Комплексните въглехидрати стимулират серотонина в мозъка, който помага да се регулира настроението, съня и апетита.  Освен това, ако сте склонни към безпокойство, избягването на някои храни може да ви помогне. Избягването на кофеина и захарта помага при тревога, тъй като тези съставки имитират биологичните процеси на безпокойство, което кара хората да се чувстват тревожни, дори когато не са.

 

Медитирайте

Медитацията може да бъде чудесен инструмент, ако нямате фокус в живота си или искате да се свържете с тялото си повече. Плюс това наистина ви помага да се успокоите. Медитацията успокоява нервната система, намалява отрицателния отговор на стреса и насърчава приемането му. Красотата на медитацията е, че тя може да се прави навсякъде, по всяко време, безплатно и за по-малко от десет минути на ден. Така че, дори и да сте претоварени, винаги можете да отделите няколко минути, за да седнете и просто да медитирате, като отделите това време за себе си. Съществуват и тонове медитационни приложения, някои от които безплатни, за да ви напътстват във вашата практика. Ако откриете, че наистина се наслаждавате на практиката, можете също да отидете на йога.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

7 излишни хигиенни правила, които спазвате всеки ден

Бейби – бум в Холивуд