in

Диетата на воина: нестандартна методика с бърз резултат

Книгата „Диетата на воина“ на Ори Хофмеклер е бестселър от 2002г., когато излезе на книжния пазар. Оттогава е преиздавана няколко пъти, получила е много положителни отзиви и не веднъж е ставала обект на дискусии от страна на диетолозите от цял свят.

За автора

Авторът на книгата и дипломиран художник Ори Хофмеклер, на времето е служил в израелските специални части. Там той се заинтересувал от издръжливостта на римските легионери, които са тренирали ежедневно по няколко часа и активно са взимали участие в битките. След службата, той посветил няколко години в изучаване на диетология, физиология, биохимия и военна история и дошъл до извода, че контролираният глад влияе благотворно на човека, като изчиства организма, ефективно изгаря мазнините и регулира обмяната на веществата.

Основни принципи

Диетата на воина е за хора, които водят активен начин на живот. Авторът не заставя читателите да спортуват всеки ден, но е необходимо натоварванията да се увеличават. Например, трябва да се откажем от колата и да ходим пеша повече, да се качваме по стълбите, вместо с асансьора. В основата на методиката лежи още едно желязно правило – от закуската и обяда може да се откажем, но вечерята е задължителна. Режимът на хранене е разбит на 2 фази: гладуване и преяждане. Това означава, че в денонощието се гладува 20 часа, а се яде само в рамките на 4 часа. Фазата на гладуване не означава пълен отказ от храна – позволяват се прясно изцедени сокове, ядки и свежи плодове и зеленчуци. Вечерта е времето за преяждане, когато можем да ядем абсолютно всичко, но в определен ред: първо фибри (зеленчуци), после белтъчини и мазнини, а накрая въглехидрати. Приятният бонус е, че няма ограничения в храната преди сън. По време на службата си в специалните части, Ори забелязал, че се чувства добре от пропускането на храната през деня. По-късно авторът си изяснил, че римските легионери, японските самураи, казаците и непалските маори не са се хранели през деня, а само вечер, преди заспиване. Отдава се предпочитание на естествената и обикновена храна – зеленчуци, плодове, ядки, месо и каша.

Резултати

Авторът на книгата смята за главен плюс на диетата мощната детоксикация и ефективното изгаряне на мазнини. Недохранването или контролираното гладуване е ефективно по два основни пътя: първо – у гладуващия се появява голямо количество неизползвана енергия, защото тя не се ползва за преработка на храна и второ – процесът на детоксикация протича по време на тази фаза като част от лекуването и съхраняването на здравето. Благодарение на повишената чувствителност към инсулина, мазнините се изгарят много по-бързо, дори и без намаляване калоричността на храната. Този факт е доказан и от учените от Louisiana State University. Те доказват, че кратковременните периоди на гладуване подобряват окисляването на мазнините. Изследването също опровергава разпространения мит, че приемът на храна преди сън води до натрупване на килограми. За да се придържаме към принципа на хранене на воините, трябва да притежаваме силна воля. Тези, които не са готови да жертват закуската и обяда, могат да опитат да спазват системата само няколко дни – резултатите са бързи.

Какво мислите?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Как да изберем първата детска играчка?

Елизабет II официално одобри брака на принц Хари с Меган Маркъл